سبد خرید شما خالی می باشد.
 0 
نحوه اتصال میلگرد بستر به ستون

استفاده از میلگردهایی با نام «میلگرد بستر» یکی از روش هایی است که می تواند استحکام سازه مورد نظر را تضمین کند. میلگرد بستر از سیم های فولادی با ضخامت بالا تولید شده و با اتصال این نوع میلگرد به ستون می‌توان مقاومت سازه را در برابر فشار و نیروهای خارجی حفظ کند. برای اتصال میلگرد بستر به ستون، لازم است که قواعد و نکات مهمی در نظر گرفته شود. ما در این مقاله از آهن 724، تصمیم داریم در مورد این موضوع صحبت کنیم. با ما همراه باشید. شما عزیزان می توانید برای اطلاع از قیمت انواع میلگرد به کانال قیمت لحظه ای میلگرد آهن 724 مراجعه کنید.

دلیل اتصال میلگرد بستر به ستون چیست؟

دلیل اتصال میلگرد بستر به ستون چیست؟

قبل از هرچیزی به این اشاره کنیم که دلیل اتصال میلگرد بستر به ستون چیست؟ همان‌طور که م ‌دانید میلگرد از جنس فولاد تشکیل شده و دوام بالایی دارد. ستون ها در اصل پایه اساسی یک ساختمان را تشکیل می دهند؛ به همین دلیل وجود میلگردها در ستون الزامی است و باعث افزایش عمر ساختمان می شود.

ترکیب شدن میلگرد بستر با ستون باعث می‌شود که بتوان مقاومت سازه را در برابر فشار و ضربه، بالا برد. استفاده از میلگرد بستر و اتصال آن به ستون ساختمان از فروریختگی ساختمان در برابر زلزله حفاظت می کند. برای انجام این کار، به دوغاب نیاز ی نیست و خودش به تنهایی می تواند باعث افزایش استحکام زیربنای ساختمان شود.

نحوه اتصال میلگرد بستر به ستون بتنی چگونه انجام می شود؟

نحوه اتصال میلگرد بستر به ستون بتنی چگونه انجام می شود؟

این کار باید با دقت بالا و زیر نظر معمار و مهندس پروژه اجرا شود. در نظر داشته باشید که نوع میلگردی که برای اتصال میلگرد بستر به ستون انتخاب می شود؛ باعث شود که روش‌های اجرای کار هم تفاوت داشته باشند. برای نحوه اتصال میلگرد بستر به ستون بتنی باید به ترتیب مراحل زیر را دنبال کرد:

1. تعیین دقیق محل بست و گیره به ستون ها

2. ایجاد سوراخکاری با دریل در محل های تعیین شده برای اتصال میلگرد بستر

3. محکم کردن بست‌ها و گیره‌ها و هچنین قرار دادن قلاب در محل سوراخ کاری شده

4. بررسی طول و ارتفاع دیوار (اگر ارتفاع دیوار سازه مد نظر از 4 متر بیشتر باشد، لازم است که از وادارهای میانی استفاده کرد.)

5. کاشت پلیت در مجاروت ستون‌ها

6. قرار دادن یونولیت

7. همپوشانی دیوار مورد نظر با آجر یا بلوک

8. و در مرحله پایانی استفاده از میلگرد بستر در رج آخر

برای اطلاع از قیمت روز میلگرد ساده یا میلگرد آجدار می توانید به سایت آهن 724 مراجعه کرده و برای ثبت سفارش با کارشناسان ما در تماس باشید.

 

نوشتن دیدگاه