سبد خرید شما خالی می باشد.
 0 
از گروه میلگرد چه می دانید؟

 به حق می‌توان میلگردها را یکی از مهمترین مقاطع فولادی دانست. از میلگردها هم در صنایع و هم در ساختمان‌سازی به فور استفاده می‌شود. اگر اطلاعات زیادی در این زمینه داشته باشید و یا اینکه یکی از افراد فعال در حوزه آهن آلات باشید، این را می‌دانید که میلگردها انواع مختلفی دارند. اگر با توجه به شرایط سازه شما، میلگرد را طبق استاندارد خریداری کنید قطعا می‌توانید یک سازه باکیفیت داشته باشید و از طرفی هم در هزینه‌های خود صرفه‌جویی کنید. میلگردها در اصل بر اساس خواص مکانیکی، قطر و شکل ظاهری به دسته‌های مختلفی تقسیم می‌شوند.
در یک دسته‌بندی میلگردها را می‌توان به دو نوع میلگرد ساده و میلگرد آجدار تقسیم‌بندی کرد. در این مطلب می‌خواهیم در مورد گروه میلگرد صحبت کنیم. 

میلگردها در 4 گروه a1، a2، a3، a4 قرار می گیرند

میلگردها در 4 گروه a1، a2، a3، a4 قرار می گیرند

 میلگردهای ساده تقسیم بندی مختلفی ندارند و نوع خاصی از میلگردها بدون آج و به صورت ساده هستند. میلگردهای ساده، نرم هستند و مقاومت کششی بالایی هم ندارند. معمولا در مواردی از این میلگردها استفاده می‌شود که مربوط به مصارف جوشکاری و آهنگری باشد. اکثر کاربرد میلگردهای ساده در صنایع مختلف است.
میلگرد ساده ترکیبات شیمیایی کمی دارد. به همین دلیل در خم‌کاری می‌توان از آن استفاده کرد.
این در حالی است که میلگردهای آجدار در 4 گروه a1، a2، a3، a4 قرار می گیرند که هرکدام ویژگی‌های متفاوتی دارند. خواص مکانکی هرکدام از این نوع میلگردها متفاوت است. میلگرد A2 در گروه میلگردهای نیمه سخت است که معمولا برای تولید خاموت و ساختمان سازی از آن استفاده می‌شود.
میلگرد A3 هم نوع دیگری از میلگردهای آجدار است که با نام میلگرد خشک شناخته شده است. آج‌های این نوع میلگرد جناقی است. یکی از تفاوت‌های عمده این میلگرد با گرید 2، در شکل آج آن‌هاست. آج‌های میلگرد A3 به صورت ضربدری هستند و معمولا عملیات جوشکاری برای این نوع میلگردها اصلا توصیه نمی‌شود.
نوع دیگری از میلگردها، میلگرد A4 هستند که از نظر مقاومت و استحکام نسبت به سایر گریدها بهتر می‌باشند. آج روی این نوع میلگرد به صورت مرکب یا دوکی شکل است. این نوع میلگردها بسیار سخت هستند و از قیمت بالاتری هم برخوردارند. معمولا در پروژه‌های ساخت و ساز ، استفاده از این نوع میلگرد متداول است. 

گروه بندی میلگرد بر اساس استاندارد روسی

گروه بندی میلگرد بر اساس استاندارد روسی

به طور کلی برای تولید میلگرد استانداردهای مختلفی وجود دارد. 

  • ATSM که استاندارد مربوط به آمریکا برای تولید میلگرد است.
  • JIS ژاپن 
  • DIN  آلمان طبق استاندارد
  • استاندارد  ISO
  • کشورهای استرالیا، بریتانیا، کانادا و... هم هرکدام استانداردهای مختص به خود را برای تولید میلگرد دارند. 

میلگردهای مورد استفاده در کشور ما طبق استاندارد روسی هستند. یعنی تمامی این دسته‌بندی که در مورد آن توضیح دادیم از استاندارد روسیه پیروی می‌کنند. شما اگر در مورد استاندارد میلگردها اطلاعات کافی داشته باشید، بدون شک خرید بهتری دارید و می‌توانید برای مصرف نهایی خود یک میلگرد باکیفیت خریداری کنید. 

به عنوان مثال شرکت ذوب آهن یکی از بهترین شرکت‌های در زمینه تولید مقاطع فولادی است که تمامی تولیدات آن از استاندارد روسیه تبعیت می‌کند. اگر افراد به دنبال خرید بهترین میلگرد در بازار هستند که از استاندارد روسی پیروی کند و کیفیت بالایی هم داشته باشد، می‌توانند میلگرد ذوب آهن خریداری کنند.

کارشناسان آهن 724 در طول روز در تلاش هستند تا تمامی خریدهای شما را ثبت کنند و علاوه بر این راهنمایی‌های لازم در مورد خرید میلگرد را در اختیاران بگذارند. شما می‌توانید برای اطلاع از قیمت روز میلگرد به سایت آهن 724 مراجعه کنید. همچنین تمامی قیمت‌ها در کانال تلگرام ما هم قابل مشاهده است.

 سخن پایانی

برای آن دسته از افرادی که در حوزه فولاد فعالیت دارند؛ شناخت گروه میلگرد و اطلاع از دسته‌بندی آن‌ها امری بدیهی است. اما شما ممکن است به عنوان یک مصرف کننده نهایی در مورد انواع میلگرد و همچنین ویژگی‌های آن اطلاعاتی نداشته باشید. شما می‌توانید از سایت ما به صورت روزانه قیمت‌ها را بررسی کنید و میلگرد مورد نیاز را سفارش دهید.
اگر هم سوالی در این زمینه دارید و یا اینکه نمی‌دانید کدام نوع میلگرد برای پروژه شما مناسب‌تر است؛ می‌توانید روی کمک کارشناسان آهن 724 حساب کنید. ما در هر قدم برای تجربه یک خرید موفق، کنار شما هستیم. 

نوشتن دیدگاه