سبد خرید شما خالی می باشد.
 0 
قیمت هر کیلو آهن امروز

صنعت آهن آلات و فولاد از پرکاربردترین صنعت های ایران است. در این صنعت به صورت انبوه مواد خام مورد نیاز تهیه و به آهن آلات مورد نیاز بازار تبدیل می شود ولی آهن آلات به صورت کیلویی به فروش می رسند، به همین دلیل هم قیمت آن به صورت کیلویی محاسبه و در دسترس مخاطبان قرار می گیرد.
به علت افزایش قیمت آهن آلات به صورت مداوم، نوسانات بازار، قیمت نرخ ارز جهانی و دلایل دیگری که باعث تغییر قیمت روزانه آهن آلات می شوند، افراد باید عاقلانه تصمیم بگیرند و در زمان و با برنامه ریزی مناسب خرید خود را انجام دهند.

بررسی نرخ جهانی آهن

فروش جهانی آهن و فولاد با توجه به اینکه اوضاع بیماری کرونا رو به بهبود است نسبت به قبل بهتر و میزان تقاضای بازار بیشتر شده است. همین اتفاق باعث ایجاد جنب و جوش مثبتی در این صنعت شده است و افراد را به آینده بازار و اقتصاد جهانی امیدوار کرده است. شما عزیزان می توانید با مراجعه به سایت آهن 724 و یا از طریق تماس با کارشناسان فروش این مجموعه قیمت هر کیلو آهن درب و پنجره، تیرآهن، میلگرد، قوطی، پروفیل و ... را استعلام نموده و در صورت نیاز این متریال را با بهترین قیمت خریداری کنید.

بررسی نرخ جهانی آهن

قیمت آهن کیلویی

شاید با دیدن قیمت های کنونی بازار فکر کنید این محصولات بیش از حد گران هستند، درست است که قیمت آهن آلات دچار حباب شده است ولی تمام آن نیست، در سال های قبل هم که اوضاع اقتصادی رو به بهبود بود و خبری از تحریم ها نبود، نیز این صنعت افزایش قیمت خود را داشت و کارشناسان همیشه احتمال افزایش قیمت آهن را در نظر داشتند.
قیمت این محصول با توجه به نوسانات بازار، به صورت روزانه بررسی و اعلام می شود، زیرا قیمت خرید مواد خام این محصول به اتفاقاتی که نه تنها در داخل کشور که در بازار جهانی رخ می دهد وابسته است و از آنجایی که اغلب مواد اولیه مورد نیاز برای تولید این محصول را از کشورهای دیگر خرید می کنند، در نتیجه قیمت محصول تولیدی نیز به این اتفاقات وابسته است.
به غیر از مواد اولیه دستگاه های مورد نیاز برای کارخانه تولید آهن آلات از کشورهای دیگر وارد می شود و اگر قطعه یا کل دستگاه نیاز به تعویض داشته باشد باید آن را نیز از همان کشور تهیه کرد، بنابراین مسائل سیاسی و اقتصادی ایران و جهان به صورت مستقیم در قیمت تعمیر این دستگاه ها تاثیر می گذارد که باعث تاثیر بر روی قیمت محصول نهایی نیز می شود.
پس با توجه به تمام مواردی که گفته شد، قیمت نهایی آهن آلات با فاکتورهای مختلفی مانند موارد زیر تعیین می شود:

  • قیمت جهانی فولاد
  • مقدار مواد اولیه خام مورد استفاده
  • هزینه های مربوط به حمل و نقل
  • قیمت ارز

با توجه به اینکه کسب و کارهای زیادی هستند که به آهن آلات نیاز دارند، بهترین حالت داشتن سایتی برای اعلام قیمت به صورت روزانه در آن است، تا هر مشتر در هر شهر و استانی به راحتی به آن دسترسی داشته باشد و قیمت ها را بتواند مرتب چک کند.

عوامل موثر در قیمت هر کیلو آهن

قیمت هر کیلو آهن دست دوم

آهن آلات فقط به صورت نو و دست اول در بازار موجود نیست به صورت دسته دوم هم می توان آن را در بازار تهیه نمود. خیلی اوقات افراد با توجه به بودجه خود و برای کاهش هزینه در کار، از آهن آلات دسته دوم استفاده می کنند.
این آهن آلات دسته دوم با توجه به کیفیت و سال استفاده، قیمت گذاری می شود و قیمت آن نسبت به آهن نو، بسیار مناسب تر است. قیمت این محصولات نیز به صورت روزانه به روز رسانی می شود و قیمت ثابت مشخصی در یک برهه زمانی طولانی مدت ندارد.
تنوع آهن آلات دست دوم به موجودی آن بستگی دارد و نمی توان آن را در حجم زیاد خریداری کرد.

قیمت هر کیلو آهن دست دوم

قیمت هر کیلو آهن درب و پنجره

برای قیمت آهن مخصوص درب و پنجره قیمت گذاری نسبت به آهن عادی کمی پیچیده تر است. برای قیمت آن عوامل مختلفی مانند عوامل زیر تاثیرگذارند:

  • طول شاخه
  • سایز مقاطع مورد استفاده
  • کیفیت محصول
  • کارخانه تولید کننده
  • وزن

آهن آلات و پروفیل مخصوص درب و پنجره دسته بندی متنوعی دارند و با توجه به اینکه آهن انتخاب شده در کدام دسته بندی قرار دارد و با توجه به عواملی که در بالا ذکر شد، قیمت آن هم هماند دیگر آهن آلات به صورت روزانه بروزرسانی می شود و در دسترس مشتری ها قرار می گیرد.
یک سری از دسته های آهن درب و پنجره برای موارد خاص و با امنیت بالا تولید و عرضه می شود. این ها قیمت بیشتری نسبت به دیگر دسته بندی های این محصولات دارند.

قیمت هر کیلو آهن درب و پنجره

علت افزایش قیمت آهن

افزایش قیمت آهن آن هم نه فقط به صورت روزانه حتی به صورت ساعتی عوامل مختلفی داشت که از ابتدای مقاله اشاره های کوچکی داشتیم، در این قسمت از مقاله قصد داریم تا بیشتر به این دلایل بپردازیم:

  • فشار تورم بر قیمت آهن
  • فشار عرضه بر قیمت آهن آلات
  • اثر قیمت های جهانی بر قیمت آهن
  • قیمت آهن در بورس کالا
  • مقایسه بازار و بورس
  • اخبار و جو هیجانی حاکم بر بازار صنعت آهن و فولاد
  • بی ثباتی صادرات آهن
  • تاثیر نرخ ارز جهانی

علت افزایش قیمت آهن

آیا قیمت آهن در روزهای آینده کاهش می یابد؟

در حال حاضر اوضاع بازار صنعت آهن زیاد خوب نیست و ثباتی ندارد. تحریم ها، افزایش قیمت نرخ ارز جهانی، کاهش میزان تقاضا در بازار خارجی به دلیل تحریم ها، هجوم مردم به بازار بورس، عدم رسیدگی مدیران و ... از جمله عواملی هستند که باعث افزایش قیمت آهن در سال های گذشته شدند. بازار بورس از آن دست اتفاقاتی بود که با ایجاد یک جو هیجانی التهاب این بازار را نه تنها بهتر بلکه بدتر کرد.
در سال گذشته با توجه به همه گیر شدن بیماری کرونا و تحریم های جدیدی که علیه صنعت آهن و فولاد کشورمان وارد شد، قیمت آهن به صورت تصاعدی افزایش بیشتری یافت و با توجه به عدم رسیدگی مسئولان، این افزایش قیمت و تورم بدون هیچ کنترلی به زیاد شدن خود ادامه داد.
با این حال چند وقتی است با عوض شدن ریاست جمهوری کشور آمریکا صحبت های تازه ای بر سر برگشت این کشور بر سر برجام شده است و با اینکه هنوز اتفاق خاصی نیفتاده است، قیمت آهن آلات سیر نزولی به خود گرفته است. با این اوصاف می توان امیدوار بود که اگر برجام به نتایج مثبتی برسد، قیمت محصولات نهایی این صنعت کاهش چشمگیری داشته باشد.

 

نوشتن دیدگاه