سبد خرید شما خالی می باشد.
 0 
نحوه اجرای میلگرد اوتکا

میلگرد اوتکا یا همان میلگرد عصایی، یکی از انواع میلگردهای موجود در بازار است که در سقف تیرچه بلوک ساختمان استفاده می‌شود. نحوه اجرای میلگرد اوتکا کاری است که باید یک فرد متخصص و متبحر آن را انجام دهد و نیازمند این است که قطعات به صورت اصولی در محل درست قرار بگیرند. در این مقاله می‌خواهیم در مورد نحوه اجرای میلگرد اوتکا صحبت کنیم. با ما همراه باشید.

با نحوه اجرای میلگرد اوتکا آشنا شوید

یکی از نکاتی که برای اجرای میلگرد اوتکا باید مد نظر قرار دارد، این است که باید اندازه 12 سانتی‌متری فاصله حداقلی درون تیکه‌گاه به سمت داخل در نظر گرفته شود. این فاصله برای استحکام سازه و همچنین جلوگیری از هرگونه ترک برشی باید رعایت شود. همان‌طور که می‌دانید در دو سر تیرچه‌ها، کشش وجود دارد و به همین دلیل لازم است که از میلگرد ممان منفی استفاده شود. برای نصب میلگرد ممان منفی باید 15 درصد لنگر خمشی در محل تیکه‌گاه رعایت شود.
به طور کلی برای اجرای میلگرد اوتکا همه شرایط باید در نظر گرفته شود تا بتوان استحکام سازه را تضمین کرد.

نحوه اجرای میلگرد اوتکا

نکات اجرایی میلگرد اوتکا

میلگردها یکی از مهمترین مقاطع فولادی هستند که نقش مهمی در استحکام و دوام یک سازه دارند؛ بنابراین باید به درستی نصب شوند؛ چرا که در غیر اینصورت ممکن است مشکلات زیادی برای سازه ایجاد شود. از مهمترین نکات اجرایی میلگرد اوتکا می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:
میلگردهای ادکا انواع مختلفی از نظر نوع ساخت و همچنین شکل ظاهری دارند و معمولا هرکدام را می‌توان برای کاربردهای مختلفی استفاده کرد؛ به همین لازم است که قبل از خرید ببیند به کدام یک از انواع این محصول نیاز دارید.

  • یکی از نکات مهم اجرایی این است که این نوع میلگرد برای مقاومت بیشتر باید به اندازه 12 سانتی متر به درون تکیه‌گاه نفوذ کند.
  • ترک‌های برشی یکی از مشکلاتی است که معمولا هر سازه را تهدید می‌کند؛ به همین منظور لازم است که از میلگرد عصایی استفاده شود.
  • اگر تیرچه‌های هم راستا در دو سر تیر به کار رفته باشند؛ میتوان از میلگرد اتکا دو طرفه استفاده کرد.

نحوه اجرای میلگرد اوتکا

در نظر داشته باشید که اجرای اصولی این محصول باعث عدم فرو ریختگی کامل سقف شود و همچنین بار وارد شده بر میلگردهای کششی ساختمان را کاهش دهد. در زمان اجرای میلگرد اوتکا سعی کنید هرکدام از این نکات گفته شده را در نظر بگیرد تا بتوانیدبهترین شرایط را برای مقاوم‌سازی ساختمان رقم بزنید.

نوشتن دیدگاه