سبد خرید شما خالی می باشد.
 0 
میلگرد رکابی چیست؟


یکی از محصولات موجود در سایت اینترنتی آهن 724، میلگرد رکابی است. اگر نمی دانید میلگرد رکابی چیست؟ این مطلب را از دست ندهید. نام دیگر میلگرد رکابی میلگرد سنجاقی است که وظیفه آن نگه داشتن میلگرد های دیگر در سازه بتنی است. به عبارتی میلگرد رکابی وظیفه دارد که میلگردهای طولی را حفظ کند و استحکام ساختمان را در برابر انواع ضربات و فشارهای ناشی از بلایای طبیعی از جمله سیل و زلزله محافظت نماید.
این میلگرد به صورت قلاب طراحی و تولید می‌ شود و به همین جهت نیز با نام میلگرد رکابی یا میلگرد سنجاقی نام گذاری می شود. در ساخت انواع مختلف سازه های بتنی از میلگردهای طولی به منظور افزایش مقاومت ساختمان استفاده می شود و از میلگردهای سنجاقی غالبا برای ثابت نگه داشتن و افزایش مقاومت میلگردهای طولی استفاده می شود.
ما در ادامه مقاله بیشتر در مورد میلگرد رکابی یا به عبارتی سنجاقک توضیح داده ایم پس برای دریافت اطلاعات بیشتر در این زمینه با ما همراه بمانید.

با سنجاقک یا میلگرد رکابی آشنا شوید

میلگرد سنجاقی شبیه به یک قلاب و یا سنجاق می باشد که به میلگردهای طولی متصل می‌شود و با سیم مفتول در هم بسته می شود این میلگرد باعث محافظت بیشتر و نگه داشتن میلگردهای طولی می‌ شود و باعث می‌ شود تا میلگردهای طولی در جای صحیح خود قرار بگیرند و مقاومت آن ها افزایش پیدا کند.
میلگردهای رکابی یا به عبارتی میلگرد های سنجاقی دارای وزن سبک تری نسبت به میلگرد های معمولی هستند و به دلیل سبک بودن و کم حجم بودن به راحتی می‌ توان آن ها را مورد استفاده قرار داد. از طرفی این میلگردها قابلیت جوش پذیری نیز داشته و می توان آن ها را هم به واسطه سیم‌ مفتول و هم به واسطه جوش به میلگردهای طولی متصل نمود.

موارد مصرف میلگرد رکابی

موارد مصرف میلگرد رکابی

از جمله موارد مصرف میلگرد رکابی اجرای ستون های بتنی است. برای ساخت ستون های بتنی میلگردهای رکابی یا سنجاقی را به میلگردهای طولی متصل می‌ کنند و سپس بر روی آرماتوربندی اجرا شده بتن می ریزند تا ستون به صورت کلاف شده و کاملا مقاوم ساخته شود. این ستون‌ ها و یا دیواره‌ های بتنی در برابر انواع مختلف فشار از جمله فشارهای ناشی از زلزله مقاوم هستند.
به همین جهت نیز ساختمان های بتنی مقاومت به نسبت بالاتری در برابر ساختمان های غیر بتنی دارند. بدین صورت که کارشناسان مقاومت ساختمان های بتنی که از ستون های آرماتور بندی شده ساخته شده اند را در برابر زلزله ۱۰ برابر بیشتر در مقایسه با ساختمان های معمولی اعلام کرده‌ اند.
استفاده از میلگرد رکابی در تمامی ساختمان ها اعم از ساختمان های یک طبقه یا چند طبقه لازم است. اما برای ساختمان هایی که بیش از پنج طبقه دارند باید میلگرد سنجاقی در تعداد بیشتری استفاده شود.
مجموعه آهن 724 یکی از مجموعه های معتبر اینترنتی در زمینه خرید و فروش میلگرد است که شما می توانید خرید خود را به راحتی و تنها با چند کلیک انجام دهید. یکی از محصولات موجود در سایت اینترنتی آهن 724، میلگرد رکابی است.

نوشتن دیدگاه