سبد خرید شما خالی می باشد.
 0 
میلگرد کلاف چیست؟ کاربرد و مشخصات آن

میلگرد کلاف همانطور که از نامش پیداست، به صورت کلاف های در هم پیچیده طراحی و ساخته شده است. میلگرد ها به دو دسته ساده و آجدار تقسیم می شوند. همچنین در دسته بندی دیگر، آن ها را به صورت کلاف و شاخه ای نیز در نظر می گیرند.
میلگرد های کلاف در سازه های صنعتی و ساختمانی مورد استفاده قرار می گیرند. علاوه بر این، شرایط نگهداری میلگرد های کلاف با میلگرد های ساده نیز تفاوت دارد که لازم است خریداران و انبار داران به این موضوع توجه بیشتری کنند تا کلاف ها کیفیت خود را حفظ کنند.
اگر شما نیز به منظور ساختمان سازی، قصد خرید میلگرد را دارید، در ادامه مبحث ما را همراهی نمایید تا بیشتر به میلگرد کلاف و ذکر مشخصات آن بپردازیم.

راهنمای مطالعه متن

میلگرد کلاف چیست؟

میلگرد کلاف چیست؟

میلگرد کلاف یکی از زیر مجموعه های میلگرد است که کاربرد های فراوانی دارد. شکل ظاهری این نوع میلگرد به صورت کلاف در هم پیچیده شده و وایر است. به دلیل تفاوتی که در ظاهر این میلگرد با دیگر میلگرد ها وجود دارد، کاربرد آن را خاص و متمایز کرده است.
در سازه ها، به منظور بالا بردن استحکام کششی، از آرماتوربندی استفاده می کنند. آرماتوربندی را با استفاده از میلگرد های کلاف در ساختمان ها انجام می دهند. بنابراین در سازه ها، میلگرد های کلاف به حفظ و افزایش مقاومت و استحکام کششی بتن کمک بسیاری می کنند.
از آنجا که قطر میلگرد های کلاف کم است، دارای انعطاف پذیری بالایی هستند. همین موضوع باعث شده است که حجم کمتری را اشغال کنند و حمل و نقل، جابجایی و انبارداری آن به راحتی انجام شود. میلگرد های کلاف دارای سایز های 5.5 تا 16 میلی متر هستند.
از میلگرد کلاف در ساختن سیم خاردار، خرپا، صنایع جوشکاری، فنرسازی، ساختمان سازی و... استفاده می شود. لازم به اشاره است که میلگرد کلاف نیز دارای دو نوع ساده و آجدار است. میلگرد های کلاف آجدار از سایز های کوچکی برخوردارند و قیمت آن ها تقریبا با میلگرد های شاخه در یک رنج است.
میلگرد های کلاف ساده که دارای انواع مختلفی هستند، از این قرارند:
کلاف مفتول کم کربن: به دلیل کربن کمی که در آن استفاده شده، دارای خم پذیری و چکش خواری بالایی هستند.
کلاف مفتول کربن متوسط: از این نوع کلاف در تولید تایر و فنر سازی استفاده می گردد.
کلاف مفتول الکترود جوش: کلاف های این دسته دارای کاربرد الکترود جوشکاری هستند.

مشخصات میلگرد کلاف را بشناسید

مشخصات میلگرد کلاف را بشناسید

همانطور که ذکر کردیم، سایز میلگرد کلاف 5.5 تا 16 و وزن آن حدودا بین 2 تا 2.5 کیلوگرم است. کلاف های میلگرد دارای دو نوع ساده و آجدار هستند. نوع آجدار کلاف ها در گرید های A2 و A3 طراحی و تولید می شوند. به این معنا که میزان سختی و مقاومت کلاف های میلگرد در حد متوسط است.
همانگونه که ذکر شد، میلگردهای کلاف دارای سایز های 5.5 تا 16 میلی متر هستند که سایز های 5.5 تا 8 را با عنوان مفتول در بازار می شناسند. اغلب این محصول را تا سایز 12 تولید و عرضه می کنند، اما گاهی سایز های بالاتر از 12 نیز به صورت سفارشی تولید و عرضه می شود.
به طور کلی دسته های زیر برای سایز کلاف های ساده و آجدار به کار می روند:
• کلاف ساده، میلگرد 5.5
• کلاف ساده، میلگرد 6.5
• کلاف ساده، میلگرد 8
• کلاف ساده، میلگرد 10
• کلاف های آجدار نیز دارای دو دسته A2 و A3 هستند.
لازم به ذکر است که قیمت میلگرد کلاف در بازار، با توجه به نوع و سایز آن مشخص می شود. البته قیمت میلگرد آجدار به دلیل عملیات آجدار کردن حین تولید، کمی بالاتر از میلگرد ساده است.

سخن آخر

با توجه به مواردی که در بالا ذکر کردیم، میلگرد کلاف یکی از انواع میلگرد به شمار می رود که دارای ظاهری در هم پیچیده است. میلگرد های کلاف نیز مانند میلگرد شاخه ای، دارای دو نوع ساده و آجدار هستند. به دلیل انعطاف پذیری میلگردهای کلاف، آن ها را به صورت حلقه می پیچند.
به دلیل حجم کمی که کلاف ها دارند، مورد استقبال زیادی قرار گرفته اند؛ زیرا با توجه به کم حجم بودن، دارای وزن سبک تر، جابجایی راحت تر و انبارداری ساده تر هستند. همچنین قیمت میلگردهای کلاف نیز متغیر است اما قیمت آن، با میلگردهای شاخه ای تفاوت چندانی ندارد. شما می توانید هر یک از این میلگردها را به همراه قیمت و دیگر اطلاعات مربوط به آنها را در سایت آهن 724 مشاهده نمایید.
در سایت آهن 724 امکان خرید انواع میلگرد، فولاد و ... بصورت اینترنتی وجود دارد.

نوشتن دیدگاه