سبد خرید شما خالی می باشد.
 0 
ورق روغنی چیست و چه کاربردی دارد؟

آهن تاپ با نزدیک به 20 سال تجربه در زمینه خرید و فروش ورق های فولادی هم اکنون یکی از مجموعه های قوی در این حرفه شناخته می شود. شما می توانید با مراجعه به سایت آهن تاپ با کارشناسان این مجموعه در ارتباط باشید و قبل از خرید مشاوره رایگان دریافت کنید.

ورق روغنی نوعی محصول فولادی است که در بسیاری از صنایع کاربرد دارد. معمولا در صنایعی که زیبایی ظاهری کار، حائز اهمیت باشد، از ورق روغنی استفاده می شود. خودروسازان و تولید کنندگان لوازم خانگی، بزرگترین مصرف کنندگان این ورق ها هستند. سطح صاف و صیقلی، شکل پذیری بالا و مقاومت در برابر کشش، از جمله خواص منحصر به فرد ورق روغنی است که آن را به محصولی کاربردی در صنایع تبدیل کرده است. در اینجا قصد داریم با ورق روغنی و کاربردهای آن بیشتر آشنا شویم. با ما همراه باشید.

ورق روغنی چیست؟

ورق روغنی محصولی است که با استفاده از فرآیند نورد سرد تولید می شود. این ورق از آلیاژهای مختلفی مانند: کربن، سیلیسیوم، منگنز، کروم، گوگرد و غیره ساخته می شود. برحسب درصد آلیاژ و عملیاتی حرارتی که بر روی ورق روغنی انجام می شود، سه نوع ورق تولید می شود. ورق روغنی معمولی، نیمه کشش و فوق کشش جزء انواع مختلف ورق های روغنی هستند که هر یک کاربردهای خاصی را در بر می گیرند. تفاوت هر یک از این ورق های روغنی در میزان خم شدگی، انعطاف پذیری و کشش آن است. از آنجا که برای برخی از مصارف نیاز به ورق های کاملا انعطاف پذیر و کشسان است، ورق های روغنی با قدرت کشسانی مختلفی تولید و روانه بازار می شوند.

ورق روغنی چیست؟

ورق روغنی چه کاربردی دارد؟

ورق روغنی در ساخت بدنه خودرو و برخی از قطعات آن، گل گیر خودرو، لوله اگزوز، ساخت بدنه لوازم خانگی مختلف، پانل، رادیاتور، ساخت انواع کمد و کابینت، پروفیل درب و پنجره و انواع یراق آلات استفاده می شود. شکل پذیری مناسب و خم شدگی بالای این ورق موجب کاربردی شدن آن شده است. به طوری که با استفاده از انواع ورق روغنی می توان هر نوع محصولی را با ظرافت بالا تولید کرد. به همین دلیل شاهد گستردگی تولید محصول با این ورق فولادی هستیم. پرکاربردترین نوع ورق روغنی، ورق St12 است که همواره توسط خریداران به صورت عمده و در تعداد بالا، سفارش داده می شود. در ادامه با مشخصات فنی این ورق آشنا می شویم. شما می توانید برای کسب اطلاعات تکمیلی در رابطه با انواع ورق های روغنی با کارشناسان مجموعه آهن تاپ در ارتباط باشید.

مشخصات فنی ورق روغنی St12

ورق روغنی معمولی یا ورق St12 نسبت به دو نوع دیگر، کاربردهای بیشتری دارد. این ورق در ساختمان سازی، پل سازی، ساخت انواع خودرو و قطعات آن، پوسته کوره، کانتینرسازی، بشقاب مخازن تحت فشار، ساخت قطعات الکتریکی و الکترونیکی و کشتی سازی به وفور استفاده می شود. از مشخصات فنی ورق روغنی St12 می توان به عناصر به کار رفته در آن اشاره کرد. عناصری که در این ورق به کار رفته است شامل: 0.1 کربن، 0.5 منگنز، 0.035 فسفر، 0.02 آلومینیوم و 0.025 گوگرد است. این ورق دارای سطح صاف و روغنی است که نسبت به ورق های نورد گرم، تحمل بالاتری دارد. مقاومت و استحکام بالای این ورق به دلیل درصد بالاتر کربن و منگنز است. هر چه درصد کربن و منگنز در یک ورق فولادی بیشتر باشد، استحکام آن نیز بیشتر می شود. پس از عملیات پرداخت و نورد سرد، استحکام کششی این ورق نیز حد زیادی افزایش پیدا می کند و آماده استفاده در صنایع مختلف می شود.

مشخصات فنی ورق روغنی St12

کیفیت یک ورق روغنی فاکتور مهمی است که باید به آن توجه شود. کیفیت نهایی ورق روغنی St12 وابسته به کیفیت مواد اولیه به کار رفته و نحوه عملیات نورد سرد در آن است. ورق های بی کیفیت با عملیات خم شدن و برش، دچار شکستگی می شوند و عمر مفید کوتاهی دارند. به همین دلیل همواره توصیه می شود ورق های روغنی با کیفیت خریداری شود تا کیفیت محصول نهایی حفظ شود.  

یکی از بهترین مراکز برای خرید ورق روغنی با کیفیت، فروشگاه اینترنتی آهن تاپ است. قیمت ورق روغنی فولاد مبارکه یکی از پرجستجوترین محصولات این مجموعه می باشد. آهن تاپ با ارائه انواع ورق های روغنی، ورق سیاه، گالوانیزه، آجدار و ورق استیل، مرجع مناسبی برای خرید ورق های فولادی است. همچنین این مجموعه در کنار فروش این محصولات، خدمات مختلفی مانند: فرمینگ، برش و خم کردن این محصولات را نیز ارائه می دهد. خرید آنلاین کلیه مقاطع فولادی در وب سایت فروشگاه اینترنتی آهن تاپ امکان پذیر است. بنابراین در صورت نیاز به هر یک ورق های روغنی می توانید با مراجعه به وب سایت این مجموعه خرید خود را با اطمینان خاطر انجام دهید.

نوشتن دیدگاه