سبد خرید شما خالی می باشد.
 0 
علل افزایش قیمت آهن آلات

استفاده از آهن آلات فقط به یک مورد ختم نمی شود، اما این روزها بیشترین استفاده ای که از آهن آلات می شود در صنعت و ساختمان سازی است. این محصولات در سایز و اندازه های مختلف تولید و به بازار عرضه می شوند.

کاربرد گسترده این محصول حیاتی و احتمال افزایش قیمت آهن به صورت روزانه باعث شده تا فعالان این حوزه نسبت به تغییرات قیمت آن حساس باشند. با ما در این مطلب همراه باشید تا علت افزایش قیمت آهن آلات را بررسی کنیم.

علل افزایش قیمت آهن آلات

آهن آلات به این خاطر که در جاهای حساس مثل مصارف ساختمانی مورد استفاده قرار می گیرد، باید در بالاترین کیفیت ممکن تولید شود. زیرا کوچک ترین اشتباهی در تولید این محصول ممکن است باعث بروز اتفاقات فاجعه آور بزرگی شود و ضررهای جبران ناپذیری شود.
از طریق این محصولات ممکن است مواد حساسی مانند گاز یا بنزین منتقل می شود و باید بالاترین تحمل فشار و استحکام ممکن را برای این کار داشته باشد. یا اگر این محصولات استاندارد ساخته نشود و در ساختمان سازی به کار روند با کوچک ترین زمین لرزه منزل خراب می شود.

نقش مواد اولیه در افزایش قیمت آهن آلات
همین حساسیت ها هنگام ساخت باعث می شود تا مواد اولیه اهمیت زیادی داشته باشد. این اهمیت مواد اولیه تاثیر زیادی بر روی قیمت می گذارد. در واقع همین مواد اولیه است که قیمت آهن آلات را تعیین می کند.

تحریم ها، دلیل افزایش قیمت آهن آلات
تهیه مواد اولیه آهن آلات چند سال است که سخت شده است زیرا قبلا کارخانه ها این مواد اولیه را از کشورهای دیگر وارد می کردند، اما الان به دلیل وجود تحریم ها، این کار نسبت به قبل سخت شده است، زیرا ما باید هزینه بیشتری بپردازیم تا بتوانیم تحریم ها رو دور بزنیم و مواد اولیه را وارد کنیم، این کار تاثیر مستقیمی بر افزایش قیمت آهن آلات دارد.
با توجه به اینکه در سال گذشته دولت آمریکا صنایع فولاد ایران را به لیست تحریم های خود افزود، اوضاع برای این صنعت سخت تر از آنچه که بود شد. و باعث قطع همکاری بسیاری از کشورها با ایران شد.

نوسانات نرخ ارز
علاوه بر مشکل تحریم ها، نوسانات نرخ ارز جهانی و بالا رفتن هر روزه آن با تحریم ها دست به دست هم دادند تا اوضاع را برای تولید کنندگان سخت کنند و آن ها را مجبور به افزایش قیمت ها کنند. تغییرات ناگهانی ارز که کشور هرازگاهی دچار آن می شود، شوک زیادی را به اقتصاد کشور و بازار فولاد ایران وارد کرد و باعث برهم زدن آرامش و ثبات آن شد.
با توجه به اینکه هنوز هم در کشور ما نرخ ارز جهانی به ثبات نرسیده است و نه تنها روزانه که به صورت ساعتی تغییر می کند، باز هم احتال افزایش دوباره آهن آلات وجود دارد. زیرا با تغییر قیمت نرخ، قیمت مواد اولیه نیز افزایش پیدا می کند و تولید کنندگان آهن آلات مجبورند، قیمت آن محصول خود را نیز زیاد کنند.
برای مثال نوسانات نرخ ارز همچنان به عنوان اصلی ترین علت گرانی تیرآهن به حساب می آید.

عرضه غیر منطقی آهن آلات در بازار بورس
متاسفانه با تصمیم گیری های غیر منطقی مسئولان، نه تنها کمکی به کاهش قیمت آهن آلات نشده که با این تصمیم ها بازار را دچار نوسانات و مشکلات بیشتری کرده است. یکی از این اتفاقات وارد شدن افراد زیرادی به بازار بورس بود که آگاهی زیادی در این زمینه نداشتند و بر اساس هیجان خرید و فروش انجام می دادند. نبود قانون درست و مناسب در بازار بورس و ایجاد مشکلات از این قیبل تلاطم بازار آهن آلات را بیشتر کرد.
در این حین افراد سودجویی هم که منتظر استفاده از هر موقعیتی هستند و می خواهند به اصظلاح از هر آب گل آلودی ماهی بگیرند، موقعیت را برای افراد سخت تر کردند و باعث ایجاد تورم و بالا رفتن قیمت در این بازار شدند. این اتفاق آسیب زیادی را به صنعت آهن و فولاد کشور وارد کرد و همچنین باعث شد افراد زیادی سرمایه خود را در بازار بورس از دست دهند.

انبار کردن آهن آلات
همانطور که در قسمت قبلی مطلب اشاره کردیم همیشه افراد سودجویی وجود دارند که برای نفع خود باعث ایجاد هرج و مرج و تورم می شوند؛ بازار آهن آلات نیز از این قضیه مستثنی نیست. این افراد سودجو با خرید این محصولات و انبار کردن آن، باعث برهم زدن نسبت عرضه و تقاضا می شوند، و با سوءاستفاده از این موقعیت و نیاز مردم به تهیه این محصولات، آن ها را با قیمت بالاتری در بازار به فروش می رساندند.

علل افزایش قیمت آهن آلات

تحلیل علت افزایش قیمت آهن آلات

صنعت آهن و فولاد کشور ما تا مدت ها جزو 10 کشور برتر در زمینه تولید محصولات خود بود. این اتفاقات باعث بروز نگرانی اقتصاد دانان و تحلیلگران کشور شده است. زیرا این گرانی ها و افزایش قیمت های بی دلیل باعث لطمه به این جایگاه می زند و این اتفاق تاثیر مستقیمی بر روی اقتصاد کشور دارد. آن ها امیدوارند تا از این دیرتر نشده است، مسئولان ذی ربط فکری بندیشند و کنترل اوضاع را تا از این بدتر نشده است در دست بگیرند. شما عزیزان می توانید با مراجعه به سایت آهن 724 و یا از طریق تماس با کارشناسان فروش این مجموعه قیمت هر کیلو آهن درب و پنجره، تیرآهن، میلگرد، قوطی، پروفیل و ... را استعلام نموده و در صورت نیاز این متریال را با بهترین قیمت خریداری کنید.

نوشتن دیدگاه