سبد خرید شما خالی می باشد.
 0 
قیمت گذاری میلگرد به چه صورت است؟

 میلگردها در بازار فولاد یکی از مهمترین و با ارزش‌ترین مقاطع فولادی هستند که استفاده از آن‌ها همیشه در ساختمان‌سازی ضروری است. اطلاع از قیمت میلگرد همیشه برای خریدارن اهمیت زیادی داشته است. شاید برای شما سوال پیش بیاد که نحوه‌ی قیمت گذاری میلگرد به چه صورت است؟ چه روش‌هایی برای تعین قیمت میلگرد وجود دارد؟ در ادامه با ما همراه باشید تا به این سوالات پاسخ دهیم.

همان‌طور که گفتیم قیمت میلگرد برای خیلی از  افراد به خصوص خریداران یا آن دسته از افرادی که در بازار فولاد فعالیت دارند، اهیمت زیادی دارد. قیمت این محصول می‌تواند متاثر از عومل مختلفی مانند قیمت ارز و دلار، قیمت جهانی، هزینه حمل و نقل، میزان عرضه و تقاضا و ... باشد. به این معنا که برای محاسبه قیمت میلگرد فقط نمی‌توان یک پارامتر را در نظر گرفت، بلکه باید عوامل مختلفی را بررسی کرد.  برای اطلاع از ارزانترین قیمت میلگرد در بازار آهن با کارشناسان فروش آهن 724 تماس بگیرید.

 

نحوه تعیین قیمت میلگرد

نحوه تعیین قیمت میلگرد

قطعا این را می‌دانید که قیمت میلگرد متاثر از قیمت شمش است؛ چرا که ماده اولیه تولید میلگرد از شمش است. قیمت شمش فولادی بر اساس CIS یا همان قیمت گذاری اتحادیه کشورهای مستقل مشترک المنافع انجام می‌شود. به این دلیل که این اتحادیه به کشور ما نزدیک است؛ تصمیمات آن می‌تواند در بازار فولاد و آهن تاثیر داشته باشد.

قیمتی که برای شمش در کشور ما در نظر گرفته می‌شود؛ یک فرمول خاص است. ممکن است این فرمول در کشورهای دیگر به مسائلی مانند صادرات و واردات آن وابسته باشد و با این فرمول متفاوت باشد. فرمول شمش در ایران طبق زیر است:

قیمت شمش بازار داخلی = قیمت شمش صادراتی در اتحادیه CIS * نرخ ارز نیمایی * 80%

البته این نکته را هم اضافه کنیم که میلگرد و بورس هم با هم ارتباط تنگاتنگی دارند. عرضه کنندگان قیمت‌های خود را بر اساس شمش محاسبه می‌کنند؛ به همین دلیل قیمت میلگرد هم در بازار فولاد و هم در بورس می‌تواند برگرفته شده از قیمت شمش باشد.

اگر دقت کرده باشید، زمانهایی که بین بورس و بازار فاصله می‌افتد؛ قیمت میلگرد کاهشی می‌شود. در چند ماه اخیر، قیمت دلار نیمایی و همچنین دلار آزاد به هم نزدیک بود؛ همین موضوع باعث شد که قیمت بورس و بازار هم با هم فاصله‌ای نداشته باشند و بهم نزدیک باشند. 

محاسبه قیمت میلگرد به کمک جدول وزن

محاسبه قیمت میلگرد به کمک جدول وزن

یکی دیگر از راه‌های تعیین قیمت گذاری میلگرد بر اساس وزن این محصول است. قیمت میلگرد در هر کارخانه بر اساس وزن است. فرمول وزن این محصول، بر اساس مقیاس طول است.

به این دلیل که هرکدام از کارخانه‌های میلگردهای متفاوت با وزن‌های مختلف تولید می‌کنند؛ وزن دقیق میلگرد با جدول اشتال بهترین راه است و دقیقا وزنی است که می‌توان بابت آن اطمینان خاطر داشت.  محاسبه قیمت میلگرد به کمک جدول وزن طریق فرمول زیر است:

شعاع *شعاع، * 3/14 * در طول* عدد 7/8 تقسیم بر 1000

کارخانه‌های زیادی در کشور ما در زمینه تولید میلگرد فعالیت دارند به همین دلیل ایران می‌تواند یکی از صادرکنندگان این محصول باشد. با توجه به این موضوع، قیمت جهانی میلگرد هم در قیمت این محصول موثر است. 

بد نیست که نگاهی به فرمول قیمت جهانی میلگرد داشته باشیم و بررسی کنیم که این قیمت چگونه محاسبه می‌شود؟ برای به دست آوردن قیمت میلگرد جهانی سه روش وجود دارد که عبارتند از:

1. به دست آوردن قیمت یک شاخه میلگرد که با فرمول (وزن یک شاخه * قیمت هر کیلو) محاسبه می‌شود. 

2. در نظر گرفتن وزن یک شاخه میلگرد که با فرمول (وزن یک متر * طول یک شاخه) قابل محاسبه است. 

3. محاسبه وزن یک متر میلگرد (مطابق با جدول وزنی کارخانه، جدول اشتال و همچنین جدول لیستوفر)

محاسبه وزن یک متر میلگرد (کیلوگرم) = 162 / سایز میلگرد به توان 2

قیمت گذاری میلگرد

سخن پایانی

در این مطلب در مورد نحوه تعیین قیمت میلگرد صحبت شد. با توجه به مطالب گفته شده می‌توان به این نتیجه رسید که قیمت نهایی میلگرد می‌تواند متاثر از قیمت شمش باشد. اطلاع از نحوه قیمت گذاری میلگرد می‌تواند به افراد کمک کند که با پیش بینی قیمت‌ها خرید به موقع و حرفه‌ای داشته باشند. با وجود تمامی مطالب گفته شده اگر باز هم سوالی در این زمینه دارید کارشناسان ما می‌توانند شما را راهنمایی کنند.

نوشتن دیدگاه