سبد خرید شما خالی می باشد.
 0 
چطور با پروانه ساختمان میلگرد بخریم؟

 

میلگرد یکی از مقاطع مهم و با ارزش است که می‌توان آن را با روش‌های مختلفی خریداری کرد. انتخاب هرکدام از روش‌های خرید میلگرد می‌تواند با توجه به نیاز مصرف‌کننده متفاوت باشد. میلگرد را می‌توان از بورس کالا، مستقیم از کارخانه، از بنگاه‌های فعال در حوزه آهن آلات، به صورت اینترنتی و...خریداری کرد. بورس کالا، یکی از بازارهایی است که تعداد زیادی از کالاها را ارائه می‌دهد. روش خرید میلگرد از بورس کالا، یکی از روش‌های خرید این محصول است که کارشناسان بازار بورس کالا می‌توانند فروش این محصول را انجام دهند. در ادامه این مطلب برای بررسی این موضوع با ما همراه باشید. 

 

خرید میلگرد با پروانه ساخت از بورس

خرید میلگرد با پروانه ساخت از بورس

به طور کلی برای خرید تمامی کالاها از بورس کالا، هر فردی باید یک کد بورسی داشته باشد. این یعنی اینکه فرد فقط با کد که مختص به خود اوست می‌تواند آهن آلات خریداری کند. بسیاری از مقاطع فولادی مانند میلگرد، تیرآهن، شمش و ... را می‌توان از بورس کالا خریداری کرد که در این میان معمولا میلگرد بیشترین محصولی است که از بورس خریداری می‌شود.

اگر قرار باشد یک محصول را از بورس کالا خریداری کنید؛ ابتدا باید به سایت بورس مراجعه کنید و قیمت محصول را مشاهده کنید. در صورتی که با قیمت درج شده در بورس کالا موافق باشید، می‌توانید بقیه مراحل خرید را دنبال کنید. قیمت این محصول در تابلوی بورس کالا نمایش داده می‌شود. برای خرید محصول باید فرم درخواستی را پر کنید. در این فرم باید اطلاعاتی را به صورت دقیق ثبت کنید؛ اطلاعاتی اعم از نام وزن میلگرد، نوع آن، برند کارخانه، تعداد شاخه میلگرد که نیاز دارید و حداکثر هزینه پرداخت شده. 

یکی از نکات مهمی که لازم است بدانید این است که برای خرید از این بازار، شما باید پروانه ساخت را به کارگزار بورس تحویل دهید. این کار به این منظور  انجام می‌شود که اطمینان خاطر شود که میلگرد خریداری شده برای مصارف خودتان است نه به منظور دیگری! 

بعد از پر کردن فرم شما باید مبلغی را پرداخت کنید؛ حداکثر مبلغی که می‌توانید! به عنوان مثال؛ حدود 10 الی 15 درصد از مبلغ میلگرد موردنیاز را باید به کارگزار بورس تحویل دهید. یادتان باشد که قیمت مقاطع فولادی به صورت روزانه به روز رسانی می‌شود؛ برای دریافت قیمت روز میلگرد می‌توانید به سایت آهن 724 مراجعه کنید. 

برای خرید میلگرد با پروانه ساخت به چه نکاتی توجه کنیم؟

برای خرید میلگرد با پروانه ساخت به چه نکاتی توجه کنیم؟

خرید میلگرد و سایر کالاها از بازار بورس، مستلزم درنظرگرفتن و رعایت کردن برخی از قوانین است. برای خرید میلگرد با پروانه ساخت در بورس باید به این نکات توجه ویژه داشته باشید. 

  • در بورس کالا، مقاطع فولادی را در یک ساعت خاص می‌توان خریداری کرد. به عنوان مثال ؛ ساعت خرید میلگرد حدود ساعت 10 و نیم صبح است. یعنی شما برای خرید مقاطع فولادی باید در این ساعت به سایت بورس مراجعه کنید. 
  • یک نکته قابل توجه دیگر این است که اگر فرد تا سه روز نتواند حساب خود را به صورت کامل پرداخت کند، به ازای هر یک روز تاخیر، باید جریمه پرداخت کند. این جریمه تقریبا به اندازه بیست و پنج صدم درصد ارزش قرارداد در نظرگرفته می‌شود.
  • اگر عدم پرداخت به مدت 10 روز طول بکشد؛ این قرارداد لغو شده محسوب می‌شود و دیگر معامله‌ای انجام نمی‌شود.
  • یک نکته مهم دیگر این است که نام فردی که مبلغ را به حساب بورس واریز می‌کند باید با نام خریدار یکسان باشد؛ در غیر این صورت مورد تایید کارگزار نخواهد بود.
  • خریدار باید به صورت دقیق آدرس محل تخلیه بار را در فرم مربوطه وارد کند. 

سخن پایانی

همانطور که گفته شد میلگرد را می‌توان به روش‌های مختلفی خریداری کرد. خرید میلگرد با پروانه ساختمانی از طریق بورس کالا امکان‌پذیر است و منوط به این است که شخص خریدار میلگرد پروانه ساخت را تحویل دهد تا کارگزار بورس مطمئن شود. با توجه به اینکه شما انواع مختلفی از میلگرد را می‌شناسید و همچنین با توجه به کاربرد میلگرد و نیاز شما می‌توانید خرید این محصول را به هر روشی که مایل هستید، از مجموعه آهن 724 انجام دهید. 

نظر شما چیست؟ آیا تا به حال تجربه خرید میلگرد از بورس کالا را داشته‌اید؟ می‌توانید نظرات و انتقادات خود را با ما و سایر همراهان ما درمیان بگذارید.

 

نوشتن دیدگاه