سبد خرید شما خالی می باشد.
 0 
نحوه تولید میلگرد

در صنعت 4 روش مختلف برای ساخت و تولید میلگرد ارائه شده است. میلگردهای تولید شده با استفاده از هر یک از روش های موجود دارای خواص منحصری هستند. اولین گام برای تولید میلگرد، تولید شمش های فولادی است. این کار با استفاده از روش ریخته گری مداوم و یا با استفاده از قالب های استاندارد قابل انجام است. پس از تولید شمش ها که متریال اصلی مورد نیاز برای تولید میلگرد هستند.

نحوه تولید میلگرد

با روش ساخت میلگرد آشنا شوید

همان طور که ذکر شد، صنعتگران برای تولید میلگرد می توانند یکی از روش های زیر را گزینش نمایند.

  • نورد گرم
  • نورد سرد
  • فناوری QST یا ترمکس
  • میکرو آلیاژی یا آلیاژسازی

لازم است در هنگام راه اندازی یک کارخانه دقت فراوانی در رابطه با انتخاب روش تولید صورت گیرد، چرا که راه اندازی خط تولید میلگرد، پروسه ای زمانبر است و هزینه زیادی برای اجرا و پیاده سازی آن مورد نیاز است، لذا ایجاد تغییرات عمده در آن به آسانی امکان پذیر نخواهد بود.

با روش ساخت میلگرد آشنا شوید

انواع روش های تولید میلگرد

انواع روش های مورد استفاده برای تولید میلگرد در بخش قبل نام برده شد. با توجه به این‌که خواص مکانیکی و فیزیکی محصولات نهایی تولیدی توسط هر روش متفاوت است، کسب اطلاعات تکمیلی در این رابطه می تواند در انتخاب محصول مورد نیاز هر پروژه موثر و کمک کننده باشد. چنانچه در تولید میلگرد از روش نورد گرم بهره گیری شود، ابتدا شمش های تولید شده در کوره ها حرارت می بیند و به حالت مذاب در می آید، در این هنگام مرحله رافینگ آغاز می شود که در طی آن باید شمش های نرم شده و مذاب از روی غلتک های موجود عبور کند و تغییرات لازم در طول و قطر آن‌ها حاصل شود. پس از این‌که شمش به قطر مورد نظر رسید، مرحله استند شروع خواهد شد. آج زنی مطابق با استانداردها، گام بعدی تولید است. تمامی مراحل ذکر شده در شیوه نورد گرم تا پایان مرحله رافینگ، با تولید میلگرد به روش نورد سرد مشترک و یکسان است. پس از پایان یافتن مرحله رافینگ، محصول تولید شده خنک می شود. پس از انجام خنک کاری، میلگردهای تولید شده دوباره از روی غلتک ها رد می شوند. تعداد غلتک ها و دفعات عبور در این شیوه بسیار بیشتر از نورد گرم است. میزان سختی و مقاومت میلگردهای تولید شده با استفاده از این روش، بسیار بیشتر از روش قبل است. میلگردهای تولید شده به روش ترمکس سطح مقاومت کمتری نسبت به میلگردهای تولید شده با استفاده از دیگر روش ها دارند، اما از نظر اقتصادی تولید آن‌ها مقرون به صرفه است و زمان لازم برای تولید آن‌ها نیز کمتر است. میزان حداقل استحکام تسلیم این میلگردها 500 نیوتن بر متر مربع است، لذا به کارگیری از آن‌ها در مناطق زلزله خیز نادرست است. در این روش تولید، میلگردهای حاصل شده از نورد گرم، با استفاده از روغن و آب در محفظه های لوله مانندی خنک می شوند. خنک سازی سریع مورد استفاده در این شیوه، موجب شکنندگی محصول نهایی می شود. ترکیب آلیاژی به کار گرفته شده در ساخت میلگرد به روش ترمکس با شیوه نورد گرم متفاوت است، به همین دلیل میلگردهای ترمکس بر انواع تولیدی توسط نورد گرم برتری دارند. تولید به روش میکروآلیاژی تفاوت زیادی با روش نورد گرم ندارد. تنها تفاوت موجود در این دو روش تولید، درگام نخست و تولید فولاد است. در روش آلیاژسازی، عناصری نظیر نیوبیوم، وانادیوم، تیتانیوم و … افزوده می گردند تا خواص مکانیکی و فیزیکی میلگرد حاصل ارتقاء یابد. در این سبک تولید، خنک سازی محصول در دمای محیط صورت می گیرد. آهن 724 عرضه کننده میلگرد با کیفیت از بهترین تولید کنندگان کشور است. برای خرید و اطلاع از قیمت به وب سایت آهن 724 مراجعه کنید.

 

 

نوشتن دیدگاه