سبد خرید شما خالی می باشد.
 0 
نحوه ساخت تیر لانه زنبوری

یکی از دلایلی که این تیرها را لانه زنبوری می نامند، نحوه شکل گیری آن ها پس از عملیات است،. این تیرها در طول خود حفره های توخالی دارند که آن ها را شبیه به لانه زنبور کرده است. برای تهیه انواع تیرآهن زنبوری می توانید از طریق فروشگاه اینترنتی آهن 724 اقدام نمایید. در این فروشگاه فروش تیرآهن لانه زنبوری با قیمتی مناسب انجام می گردد.

ساخت تیر لانه زنبوری

در واقع تیر آهن های معمولی را به تیر آهن لانه زنبوری تبدیل می کنند زیرا این کار سبب افزایش مدول مقطع و ممان اینرسی مقطع تیر می شود همچنین مقاومت خمشی تیر بالا می رود، در این صورت تیر ساخته شده ارتفاع بیشتری دارند اما قوی تر هستند از این رو وزن مصالح کم می شود و تیر سبک شده که از نظر اقتصادی مقرون به صرفه خواهد بود،‌ حفره های خالی که بین تیرهای لانه زنبوری وجود دارد، مناسب جایگذاری لوله های تاسیساتی و برق می باشند. ساخت تیرهای لانه زنبوری باید طبق استانداردها باشد زیرا در غیر این صورت خطر خراب شدن تیر حتمی است. این تیرها در اسکلت فلزی می تواند همانند پل فقط در یک دهانه باشد یا به صورت ممتد از آن استفاده کرد.

ابتدا بر روی تیرآهن نورد شده  طرح هایی به شکل شش ضلعی از ورق آهن سفید که با استفاده از استانداردها ساخته می شود، ایجاد می شود پس از آن تیرآهن را بر روی شاسی افقی با علامت زدن تک خال جوش در قسمت های مختلف برای جلوگیری از تاب برداشتگی قرار می دهند، سپس به وسیله دستگاه برش مخصوص در امتداد خط منکسر به برش اقدام می کنند و پروفیل را به دو قسمت بالا و پایین تقسیم می شود. اگر بخش بالایی را به اندازه یک دندانه جابه جا کنید سپس دندانه های بالا و پایین را با دقت رو به روی هم قرار دهید و از هر دو طرف آن را جوشکاری کنید، برای اتصال دو نیمه بریده از جوش قوسی نیمه اتوماتیک استفاده می کنند، این جوش باید به صورت بی نقص، خوب، سریع و مقرون به صرفه باشد. همانطور که می دانید به دلیل حفره های خالی در محل تکیه گاه این تیرها در مقابل تنش های برشی ضعیف هستند که برای جبران این مشکل باید به منحنی نیروی برشی با پر کردن حفره ها با ورق های تقویتی اقدام کنند، باید حداقل یکی از حفره ها به وسیله ورق کاملا جوش شود.

ساخت تیر لانه زنبوری

روش های ساخت تیر لانه زنبوری

ساختن تیرهای لانه زنبوری به روش های: برش برنول، برش کوپال، برش پانیر و برش لتیسکا انجام می شود:

  • برش برنول: این روش در واقع به صورت گرم انجام می شود به صورتی که کارگر ماهر با شعله بنفش قوی گاز استیلن و اکسیژن به وسیله لوله برنول انجام می دهد.
  • برش کوپال: به وسیله دستگاه های قطع کن سنگین که مجهز به گیوتین مخصوص هستند، تیرآهن را به شکل سرد در امتداد خط منکسر قطع می کند.
  • روش پانیر: ابتدا باید تیر لانه زنبوری را ترسیم کرده و نمای طولی آن را کشیده به گونه ای که ارتفاع آن باید 1.5 برابر ارتفاع تیر آهن اولیه باشد، سپس خط آکس و دو خط کمکی افقی به تناوب خطوط عمودی مطابق استاندارد انجام شود.
  • روش لیتسکا: در این روش نمای طولی آهن با ارتفاع محاسبه می شود.
نوشتن دیدگاه