سبد خرید شما خالی می باشد.
 0 
میلگرد کدام کارخانه بهتر است

غالبا میلگرد دارای آج هایی است که به صورت مکانیکی به بتن متصل می شوند تا ساختار محکم تری ایجاد کند. برای تهیه بهترین میلگرد می توانید از طریق فرشگاه اینترنتی آهن 724 اقدام نمایید. در این فروشگاه اینترنتی می توانید ویژگی های انواع میلگرد را بررسی کرده و سپس بر اساس نیاز و مشخصات مورد نظر خود، اقدام به خرید میلگرد نمایید.

چگونگی انتخاب بهترین کارخانه میلگرد

میلگرد کارخانه ای بهتر است که خواص مکانیکی و مقاومت آن بهتر باشد. برای این منظور باید ویژگی های بهترین میلگرد را متناسب با شرایط و موقعیت بررسی کرد. دانستن همه این ها در ساخت یک ساختمان پایدار و مقاوم کمک می کند تا خسارات مهلکی ایجاد نگردد. حتی اگر زمین لرزه و حوادث مشابه تلفات جانی نداشته باشد، ممکن است منجر به صدمات در اثر ریزش ساختمان شود و یا  بعضی از سازه های بزرگ ساخته شده از بین روند که این یک ضرر بزرگ برای اقتصاد کشور و مردم خواهد بود. میلگرد به عنوان یکی از متریال اصلی ساختمان یا سازه شناخته شده است. قبل از انجام هر کاری برای سازه، همیشه باید مراقب نکات اساسی یک میلگرد خوب باشید و باید بهترین میلگرد را برای یک ساختمان مستحکم و پایدار انتخاب کنید که در هر شرایطی مقاومت کافی داشته باشد و به سادگی تخریب نشود.

چگونگی انتخاب بهترین کارخانه میلگرد

ویژگی های بهترین میلگرد

  • میلگرد معمولی از فولاد ناتمام ساخته شده است که مستعد زنگ زدگی می باشد. در محیط های خورنده، باید از میلگرد پلیمری تقویت شده با الیاف استفاده شود. این ماده معمولاً با سایر محصولات فولادی ترکیب می شود، ذوب شده و اصلاح می گردد تا میلگرد، مقاومت بیشتری به دست آورد.
  • میلگردهایی که سطح خارجی سخت تر و هسته های داخلی نرم دارند، دارای کیفیت شگفت انگیزی هستند که سازه در هنگام زلزله به جای خراب شدن، متزلزل می شود.
  • استفاده از میلگرد متناسب با نوع آب و هوای منطقه می باشد که در مناطق ساحلی از میلگرد گالوانیزه برای افزایش عمر میلگرد استفاده می شود. همچنین در مناطقی که محیط خورنده است نیز از این نوع میلگرد استفاده می شود تا در هنگام ترکیب با بتن دوام بالاتری نسبت به خوردگی ایجاد شود.
  • خصوصیات الاستیک: مدول تقویت کننده های فولادی از جمله میلگرد مقدار 29/000/000 psi می باشد. این مدول یکنواخت برای همه گریدها و اندازه های میلگرد روند طراحی را ساده می کند. میلگرد با مدول پایین تر ممکن است منجر به ایجاد انحراف و ترک خوردگی شود.
  • کشیدگی تحت بار: آرماتورهای فولادی دارای کشیدگی قابل توجهی تحت بار هستند که باعث ایجاد ترک های کاملاً مشخص در سازه در شرایط اضافه بار می شود. چنین ترک هایی هشدارهای مناسبی در مورد بارگیری سازه برای سرنشینان فراهم می کند. میلگردهایی که رفتار غیر الاستیک تحت بار ندارند، ممکن است شکل پذیری کافی در مواقع فشارهای ناگهانی و خرابی قریب الوقوع فراهم نکنند.
  • خصوصیات یکنواخت در حالت 3D: آرماتورهای فولادی به طور کلی از همه جهت دارای خواص یکنواخت هستند که مقاومت برشی و مقاومت تسلیم یکسانی دارند. بنابراین باید از میلگردهایی با خواص یکنواخت در سراسر ساختار سازه استفاده کرد.
  • بازده: در بارهای کمتر، فولاد دارای ویژگی های الاستیک است که باعث می شود یک ساختار پس از بارگیری مجدداً برگردد. میلگردهای انتخابی در آرماتورهای فولادی باید مقاومت تسلیم از 40 تا 10 ksi داشته باشند.
  • اتصال مناسب: میلگردهای درون آرماتورهای فولادی باید از قابلیت جوشکاری و اتصال دهندگی مناسبی برخوردار باشند.
نوشتن دیدگاه