سبد خرید شما خالی می باشد.
 0 
تفاوت میلگرد بناب و اصفهان

با این که میلگردها دارای کاربردهایی متعدد در صنعت ساختمان سازی می باشند، اما افراد زیادی هستند که هنوز از انواع مختلف میلگردها، تفاوت و پروسه تولید میلگردها بی اطلاع اند. از آنجا که در فرایند ساخت و ساز، اطلاع از نوع میلگرد، سایز و نوع آلیاژ، مهم است بنابراین زمانی که میلگردها به بازار عرضه می شوند، با کمک علائمی که حاکی از محل تولید آلیاژ فولادی است، نشانه گذاری شده تا تشخیص راحت تر شود. برای خرید و اطلاع از قیمت میلگرد اصفهان و شاهین بناب می توانید به ساین آهن 724 مراجعه نمایید.

بررسی کلی میلگردهای ذوب آهن اصفهان

موردی که تشخیص میلگرد ذوب آهن اصفهان را از سایر میلگردها آسان کرده، استفاده از پنج تسمه و سه خاموت در زمان بسته بندی آن هاست. با مشاهده پلاک الصاقی در دو سر میلگردها می توانید اطلاعاتی در رابطه با وزن، طول، شماره بسته، تاریخ تولید محصول و... کسب نمایید. مجتمع اصفهان ميلگردهاي خود را به صورت ساده يا آجدار در دو نوع دوكي و يكنواخت به بازار عرضه می دارد. میلگردهای تولیدی مجتمع ذوب ‌آهن اصفهان در گریدهای A3 و A4 و سایزهای 12، 14، 16، 18، 20، 22، 25، 28 و 32 بوده و دارای کیفیتی بالا هستند.

بررسی کلی میلگردهای بناب

بناب میلگردهای خود را در دو گرید A2 و A3 و سایزهای 8 تا 14 میلیمتر عرضه داشته که دارای مقاومت نسبتا بالایی هستند. در میلگردهای گرید A3 بناب، آج ها به شکل هفت و هشتی و ضربدری بوده و جنس میلگرد A3 این مجتمع ترد است، لذا جهت عملیات ساختمانی و صنعتی مناسب بوده، اما برای آهنگری و تغییر شکل با زاویه تند و جوشکاری مناسب نیست. آج ها در میلگرد گریدA2 به شکل منفرد و موازی بوده که جهت پروژه‌های ساختمانی مناسب اند.

بررسی کلی میلگردهای ظفر بناب

استانداردهای استفاده شده در مجتمع بناب و اصفهان

استاندارد ملی ایران به شماره 3132 از روی استانداردهایی ازجمله استاندارد مرجع اروپایی EN، استاندارد ژاپن JIS، استاندارد آلمان DIN، استاندارد آمریکاASTM و ISO است. برطبق این استاندارد میلگردها به سه گرید A1، A2 و A3 تقسیم می شوند. اغلب میلگردهای تولیدی مجتمع ذوب ‌آهن اصفهان، مطابق با استانداردهای روسی و استاندارد ایرانی 3132 تهیه و میلگردهای کارخانه ظفر بناب مطابق با استانداردهای DIN اروپا و ASTM آمریکا و استاندارد ملی ایران تولید می شوند. علاوه براین مجتمع فولاد بناب برای تولیداتش، گواهینامه‌ استاندارد ISO14001 وISO-OHAS_18001 را دریافت کرده است.

وزن  و قیمت میلگردهای ذوب آهن اصفهان و بناب

از سبک ترین میلگردهای تولیدی در ایران می توان به میلگرد بناب اشاره نمود. اما سنگین ترین میلگرد تولیدی در کشور، میلگردهای ذوب آهن اصفهان است که نزدیکترین مقادیر به جدول اشتال را دارد. وزن میلگردهای بناب، مطابق با سایز آنها تعیین می شود. 

قیمت میلگردها بستگی به ابعاد شاخه، وزن و گرید فولاد دارد. نام کارخانه سازنده میلگرد نیز از عوامل مهم در قیمت گذاری میلگردهاست. در مقایسه قیمت میلگرد بناب و ذوب آهن اصفهان، قیمت هر کیلو میلگرد بناب بیشتر از قیمت میلگردهای ذوب آهن اصفهان است، اما چون چگالی میلگرد اصفهان از میلگرد بناب بیشتر است. لذا در محاسبه‌ شاخه ای، قیمت میلگرد ذوب آهن، بیش از قیمت میلگرد بناب می باشد.

امروزه میلگردهای ایرانی در دنیا شناخته شده اند و این میلگردها از لحاظ وزن، انعطاف پذیری، میزان آج و غیره دارای تفاوت های فراوانی هستند.

نوشتن دیدگاه