سبد خرید شما خالی می باشد.
 0 
علت گرانی تیرآهن

محمد آزاد، رییس اتحادیه فروشندگان آهن، در یک گفتگوی خبری از افزایش دوباره قیمت تیرآهن خبر داد. این افزایش قیمت ها چه برای خریدار و چه برای تولید کننده گران تمام می شود، چون هزینه های هر دو گروه با این افزایش ها نیز افزایش پیدا می کند. پس هر دو می خواهند دلایل این افزایش های ناگهانی را بدانند تا بتوانند راه چاره ای برای خود پیدا کنند.

علل گرانی تیرآهن

  • کم شدن صادرات
    بخاطر بحران هایی که ویروس کرونا گریبانگیر اقتصاد تمام جهان کرده است، کشورها هرکدام بر آن شدند تا هزینه های خود را کاهش دهند. به دنبال این ماجرا، قیمت جهانی آهن نیز کاهش پیدا کرد و راه های صادراتی ما از بین رفت. به همین خاطر تولیدکنندگان با افزایش قیمت تیرآهن در داخل سعی کردند این اتفاق را جبران کنند.
  • تحریم ها و افزایش نرخ ارز جهانی
    از آنجایی که بیشتر مواد اولیه صنایع فولاد از خارج از ایران تهیه می شد، پس از تحریم ها، تولید کنندگان در تهیه مواد اولیه به مشکل خوردند و این کار برای آن ها هزینه بیشتری را در بر داشت. علاوه بر این همزمان با تشدید تحریم ها قیمت دلار نیز در داخل کشور روز به روز افزایش پیدا می کند. تولید کنندگان هم باید این افزایش قیمت ها را حین تولید محصول در نظر بگیرند
    با همه این ها نمی توان تمام تقصیر را گردن تحریم ها و قیمت دلار گذاشت. خیلی اوقات این افزایش قیمت ها با شایعه هایی شروع می شود که کاملا سمت و سو دارد و کاملا برنامه ریزی شده است. این افراد بیشترین نفع را از این افزایش قیمت ها می برند.
  • تزریق هیجان به بازار برای افزایش قیمت
    با همه صحبت هایی که در رابطه با تاثیر تحریم ها و موارد دیگر گفتیم، نمی توان تمام تقصیر را بر گردن تحریم ها و قیمت دلار دانست. خیلی اوقات این افزایش قیمت ها با شایعه هایی شروع می شود که کاملا سمت و سو دارد و کاملا برنامه ریزی شده است. این افراد بیشترین نفع را از این افزایش قیمت ها می برند. این گروه با ایجاد حرکات هیجانی و وارد کردن دیگران به بازی و همسو کردن با خود، به هدف خود می رسند.
  • کمبود تقاضا
    این روزها که کشور با مشکلات مختلفی مانند ویروس کرونا و دیگر مسائل اقتصادی دست و پنجه نرم می کند، از آنطرف هم تحریم ها به این مشکلات اقتصادی دامن می زند و کشور را دچار رکود کرده است. این رکود بیش از همه دامن گیر بازار مسکن شده و آن را راکد کرده است. این رکود در مسکن، تقاضا را برای آهن آلات و دیگر مصالح ساختمانی کمتر می کند.
    به دنبال کمبود تقاضا و کم شدن فروش، تولید کنندگان برای جبران قیمت را زیاد می کنند تا بتوانند مواد اولیه را تامین کنند.
  • عدم حمایت دولت از تولید کنندگان
    با توجه به اینکه دیگر چیزی به روزهای پایانی این دولت نمانده و همگی منتظر شروع دولت بعدی و روند برجام هستند، دیگر کسی به این بازار توجه نمی کند و همه سردرگم مانده اند. از طرفی هم افراد سودجو از موقعیت پیش آمده سواستفاده کرده و قیمت تیرآهن را در بازار افزایش داده اند.

شما عزیزان می توانید با مراجعه به سایت آهن 724 و یا از طریق تماس با کارشناسان فروش این مجموعه قیمت هر کیلو آهن درب و پنجره، تیرآهن، میلگرد، قوطی، پروفیل و ... را استعلام نموده و در صورت نیاز این متریال را با بهترین قیمت خریداری کنید.

علل گرانی تیرآهن

تحلیل علت گرانی تیرآهن

رییس اتحادیه فروشندگان آهن و فولاد، حمیدرضا رستگار، در رابطه با افزایش قیمت فولاد و تیرآهن گفت: «متأسفانه در روند کشف قیمت محصولات آهن و فولادی در بورس دخالتی نداریم و حتی مشورتی هم انجام نمی‌شود.»
این سخن تحلیلگران این بازار را نگران کرده است، زیرا اگر رییسان این امر در این موارد دخیل نباشند پس چه کسی یا کسانی می توانند وارد عمل شوند و این نابسامانی را در دست بگیرند.
با تمام این ها همگی امیدواریم که مسائل به سمت و سوی بهتری پیش برود و با درآمدن بازار مسکن از رکود، نسبت عرضه و تقاضا با هم برابر شود و این قیمت ها منطقی و معقول پیش برود. همچنان که اغلب بازارها منتظر نتایج برجامند این بازار هم مانند دیگران امیدوار است که اتفاقات خوبی رخ بدهد و نمودار تولید آن ها صعودی شود.

نوشتن دیدگاه