سبد خرید شما خالی می باشد.
 0 
احتمال افزایش قیمت آهن

نوسان شدید قیمت در کالاها، چیزی است که این روزها گریبانگیر بازارهای کشور شده است. یکی از این بازارها بازار فولاد و آهن آلات است. وقتی که قیمت طلا، دلار و ... افزایش پیدا می کند، باید انتظار داشته باشیم که قیمت آهن هم بالاتر برود و از آنجایی نمودار قیمت طلا و آهن این روزها صعودی است باید انتظار افزایش قیمت آهن را هم داشته باشیم.
حمیدرضا رستگار، رییس اتحادیه فروشندگان آهن و فولاد تهران، در رابطه با وضعیت این بازار و نوسان قیمت ها اظهار کرده است که این بازار چند وقتی است که وضعیت درستی ندارد و بدون هیچ برنامه ای پیش می رود. این بی برنامه بودن در بازار به این بزرگی باعث هرج و مرج و مشخص نبودن اوضاع می شود.
به همین خاطر در رابطه با قیمت آهن در ماه های آینده نمی توان هیچ حدسی زد. درست است که چند وقتی است قیمت آهن ثابت شده و تغییری نکرده است ولی قطعا این ثبات قیمت دوام نخواهد نداشت و با کوچکترین اتفاقی تحت الشعاع قرار می گیرد.
حمیدرضا رستگار در ادامه صحبت هایش افزود: «این بازار باید توسط اهالی و صنعتگران این حوزه قیمت‌گذاری شود. اما متاسفانه در این رابطه نه با ما نه با هیچ کدام از فعالان این حوزه مشورت نمی شود و عده ای به صورت خودسر بازار را در دست گرفته و قیمت گذاری می کنند.»
او از اعلام آمادگی بسیاری از صنعتگران این بازار خبر داد که حاضرند قیمت فولاد و آهن آلات را بر اساس شواهد و تجارب بررسی و قیمت گذاری کنند و به مردم عرضه کنند. این روزها علاوه بر مشکلات مختلفی که این صنعت در چندین سال گذشته با آن دست و پنجه نرم می کرد، با عرضه سهام این بازار در بورس، دچار نوسانات بیشتری شده و باعث شده سودگران بیشتری به این بازار نفوذ کنند و از این آب گل آلود ماهی بگیرند.
با توجه به صحبت هایی که آقای رستگار هم کردند، به نظر می رسد افراد زیادی هستند که از این نوسانات قیمت نه تنها ناراحت نیستند که خوشحال هم هستند و اوضاع به نفع آن ها تمام شده است. با این حال مسئولان اصرار دارند که این قیمت ها را به گران شدن نرخ و تحریم ها ربط دهند و عوامل خارجی را مقصر این ماجرا بدانند.
اما اگر چنین باشد، با توجه به اینکه از اوایل سال 1400 قیمت نرخ کاهش پیدا کرده است و این کاهش قیمت همچنان هم ادامه دارد، چرا ما بجای اینکه شاهد کاهش قیمت آهن باشیم قیمت آن بازهم افزایش پیدا کرده است؟

افزایش قیمت آهن

تاثیر تحریم ها در افزایش قیمت آهن

دلیل اصلی افزایش قیمت آهن به محدودیت های عرضه برمی گردد. صنایع فولاد و آهن مانند خیلی دیگر از صنایع ایران، مواد اولیه خود را از کشورهای دیگر وارد می کرد و پس از تولید آهن آلات علاوه بر تامین بازار داخلی، به صادرات محصول خود نیز می پرداختند.
تحریم ها با سخت کردن اوضاع این صنعت، آن را مجبور به افزایش قیمت کرده است، زیرا برای تامین مواد اولیه خود دچار مشکل شده است و برای دور زدن تحریم ها باید بیش از قیمت اصلی مواد اولیه هزینه کند. از طرف دیگر بخاطر تحریم ها خریداران محصولات این صنعت کمتر شده اند و بازار صادرات هم کساد شده است.
به همین خاطر تولید کنندگان مجبورند با افزایش قیمت برای خریداران داخلی این مشکلات را رفع کنند. شما عزیزان می توانید با مراجعه به سایت آهن 724 و یا از طریق تماس با کارشناسان فروش این مجموعه قیمت هر کیلو آهن درب و پنجره، تیرآهن، میلگرد، قوطی، پروفیل و ... را استعلام نموده و در صورت نیاز این متریال را با بهترین قیمت خریداری کنید.

حباب قیمت آهن

از آنجا که تولید فولاد و آهن آلات بیش از نیاز کشور است و با توجه به رکود اقتصادی و مسکن، خریداران آهن دست نگه داشته اند، اما باز هم قیمت آهن روزبروز افزایش پیدا می کند. به همین دلیل کاملا مشخص است که قیمت فولاد و آهن واقعی نیست و حباب آن مشخص است.

حباب قیمت آهن

تحلیل پیش بینی اوضاع قیمت آهن

قیمت آهن به چندین دلیل وابسته لست. به همین علت هم نمی توان قیمت آهن آلات را برای مدت زیادی پیش بینی کرد. اما با توجه به کاهش نرخ دلار و صحبت دوباره مسئولان ایران و آمریکا بر سر برجام، اقتصاددانان و تحلیلگران امیدوارند این حباب قیمت از بین برود و آهن به قیمت اصلی خود برسد.
البته که اگر هم قیمت آهن ثابت بشود یا حتی کاهش پیدا کند و فکری به حال بازار مسکن و رکود آن نشود، این کاهش قیمت تاثیر آنچنانی بر فروش نخواهد داشت، زیرا مشکل اصلی این بازار کمبود تقاضا بخاطر اوضاع بد اقتصادی و نداشتن قوانین درست در بازار مسکن است.

نوشتن دیدگاه