سبد خرید شما خالی می باشد.
 0 
صادرات میلگرد

یکی از مهم‌ترین فعالیت‌های سازنده در ایران، صادرات میلگرد به کشورهای دیگر است. صادرات میلگرد از جمله خدمات ارائه شده در شهرآهن است که به تازگی رونق زیادی پیدا کرده است. از میلگردهای صادراتی موجود در ایران می‌توان به میلگرد صادراتی بناب، نیشابور و ذوب آهن اشاره کرد. میلگردهای صادراتی معمولا شامل میلگردهایی با قطر 12، 14 ، 16، 18، 20، 22، 25 و 28 است.
شرکت بزرگ شهرآهن با تجربه زیاد میلگردهای ساخت ایران را به کشورهای عراق، ترکیه، ازبکستان، پاکستان، گرجستان، افغانستان، ارمنستان، ترکمنستان، کویت، عمان، سوریه و قطر صادر می‌کنند. البته بخاطر مسئله تحریم بیشتر صادرات ایران برای کشورهای آسیایی و منطقه‌ خاورمیانه انجام می‌شود.
اگرچه به خاطر تجربه موفق تجارت در آسیا راه برای صادرات به کشورهای اروپایی مانند قبرس شمالی باز شده و در این راه با ارائه مشاوره و حمایت از تولیدکنندگان بزرگ صنعت میلگرد، گام بزرگی در جهت هموار نمودن مسیر توسعه صادرات میلگرد ایران برداشته شده است.

ایران به چه کشورهایی میلگرد صادر می‌کند؟

ایران به چه کشورهایی میلگرد صادر می‌کند؟

میلگردهای ساخت ایران دارای مشتریان بین المللی زیادی است. لیست اسامی این کشورها به شرح زیر است.
صادرات میلگرد به افغانستان: به دلیل نبود زیرساخت‌های مناسب جهت تولید میلگرد و محصولات فولادی در افغانستان و داشتن مرز طولانی مشترک با کشورمان، صادرات میلگرد به این کشور بسیار به صرفه بوده و از اهمیت بالایی برخوردار است.
موضوع مهمی که باید به آن توجه داشت این است که در زمینه صادرات میلگرد به افغانستان، کشور پاکستان رقیبی جدی برای ایران است. بنابراین برای موفقیت در این رقابت بهتر است میلگردهایی با جنس بهتر به این کشور صادر کرد.
صادرات میلگرد به گرجستان: کشور گرجستان یکی دیگر از مقاصد صادرات ایران است. صادر کردن کالا به گرجستان از آسان‌ترین کارهای تجاری است. با این حال نگاهی به آمار کالاهای صادر شده به این کشور نشان می‌دهد که ایران جز شرکای تجاری اصلی آن نیست. دلیل آن آشنا نبودن تجار ایرانی به بازار گرجستان و نیازهای آن است.

مقاصد صادرات میلگرد ایران چه کشورهایی هستند؟

صادرات میلگرد به کویت: از بهترین و پولسازترین فرصت‌های تجارت برای صادرکنندگان ایرانی، صادر کردن میلگرد به کشور کویت است. نکته جالب توجه در خصوص صادر کردن محصول به کویت این است که مسئله مالی برای این‌کشور واقعا اهمیت ندارد. چیزی که این کشور روی آن تمرکز دارد، کیفیت اجناس وارد شده و استاندارد بودنشان است.
صادرات میلگرد به سوریه: صادرات میلگرد به این کشور یکی از ساده‌ترین تجارت‌ها برای ایران است که بازاری موفق و مطمئن دارد. بخاطر وجود مشکلات این کشور در سال‌های اخیر، نیاز به ساخت و ساز افزایش یافته است. بنابراین ایران از برطرف کنندگان این‌نیاز است و به خاطر کم بودن هزینه گمرک تجار زیادی تشویق به همکاری با سوریه می‌شوند.
صادرات میلگرد به ارمنستان: صادرات به ارمنستان همواره مد نظر تاجران ایرانی بوده است. البته پاکستان و گرجستان نیز از رقبای ایران هستند که به این خاطر باید کیفیت اجناس ایرانی بهتر باشد.
صادرات میلگرد به قبرس: قبرس از کشورهای اروپایی است که ایران به تجارت با آن رو آورده است. صادرکنندگان میلگرد به قبرس می‌توانند علاوه بر دریافت سود زیاد، راه تجارت با کشورهای اروپایی دیگر را نیز هموار کند.
صادرات میلگرد به ترکمنستان: کشور ترکمنستان دارای منابع نفت و گاز خوبی بوده و صنعت فولاد نیز در آن رونق خوبی دارد. داشتن مرز مشترک با این کشور، کار تجارت را آسان و بی دغدغه کرده است. با این حال وضعیت گمرک آن متغیر است و تاجران را نگران می‌کند.

صادرات میلگرد به ترکیه

صادرات میلگرد به ترکیه

ترکیه همیشه از مشتریان ثابت میلگرد ایرانی بوده است. صادرات میلگرد به ترکیه در سال‌های اخیر بسیار زیاد و پر رونق بوده است.
از طرفی شما این موضوع را باید به خاطر داشته باشید که این کشور در مسیر پیشرفت و توسعه قرار دارد و میزان ساخت و ساز بالا در آن باعث افزایش میزان تقاضای مصالح ساختمانی را نیز به همراه دارد و ایران توانسته است در خصوص برطرف کردن نیازهای این کشور به محصولات فولادی نقش بزرگی‌داشته باشد.

صادرات میلگرد به عراق

مهم‌ترین صادر کشورهای صادر کننده عراق ترکیه، چین، ایران و آمریکای جنوبی هستند. سیمان و آهن آلات نیز کالاهای مهم صادراتی به عراق هستند. تعرفه گمرک آن نیز صفر تا پنج درصد اعلام شده است. نکته مهم این است که کالای صادر شده به عراق باید باکیفیت باشد. زیرا اخیرا کیفیت اجناس صادر شده پایین آمده و باعث کم رونق شدن تجارت شده است.

سخن آخر

خیلی‌ها تصور می‌کنند بخاطر مسئله تحریم، صادرات ایران به کشورهای دیگر کاهش یافته است. اما صادرکنندگان ایرانی همچنان به فعالیت خود ادامه داده و پس از شناسایی نیازهای بازار کشورهای همسایه، کالاهای مورد نیاز را صادر می‌کند.
در سایت آهن 724 شما می توانید علاوه بر خرید و فروش میلگرد، اطلاعات خود را در این زمینه افزایش دهید. این مجموعه با داشتن نمایندگی رسمی از تمامی کارخانه های فولاد معتبر سراسر کشور، به شما برای خرید آسان میلگرد در هر شهری که باشید، کمک می کند.

نوشتن دیدگاه