سبد خرید شما خالی می باشد.
 0 
از میلگرد بستراستفاده کنیم یا وال پست؟

میلگرد بستر و میلگرد وال پست، دو نوع از متداول‌ترین میلگردهای قابل‌استفاده در ساختمان‌سازی هستند که کاربردهای مختلفی دارند؛ اما استفاده از آن‌ها برای ساختمان‌سازی ضروری است. میلگرد بستر، برای قرار گرفتن درزهای ملات بین بخش‌هایی دیوار و همچنین ستون کاربرد دارد، این در حالی است که میلگرد وال پست، به‌عنوان نگه‌دارنده دیوار کاربرد دارد. در این مقاله می‌خواهیم در مورد این موضوع کمی مفصل‌تر صحبت کنیم. تا انتها همراه ما باشید.

مقایسه میلگرد بستر و وال پست

بهتر است قبل از اینکه به مقایسه هرکدام از این‌ها بپردازیم، نگاهی اجمالی به تعریف وال پست و میلگرد بستر داشته باشیم تا بتونیم با آگاهی بیشتری این محصولات را خریداری کنیم.
همان‌طور که در ابتدای این مقاله گفته شد، وال پست؛ بیشتر حکم نگه‌دارنده سازه را دارد و برای مقاومت و بالا رفتن دوام یک ساختمان استفاده می‌شود. استفاده از وال پست باعث می‌شود که یک ساختمان در برابر زلزله و همچنین اتفاقت ناگوار، دوام بالاتری داشته باشد. وال‌پست‌ها را می‌توان در دو نوع وال پست قائم و همچنین وال پست افقی دسته‌بندی کرد. از وال پست‌ها به‌طور متداول در پنجره، عایق، تأسیسات، نگهداری نمای بیرونی و... می‌توان استفاده کرد.
این در حالی است که میلگردهای بستر برای مقاومت بالا در برابر زلزله، بالا بردن مقاومت دیوار، افزایش مقاومت برشی داخل صفحه و همچنین اتصال کردن دیوارهای متقاطع به هم استفاده می‌شود.
یک نکته مهمی که بیان کردن آن خالی از لطف نیست، این است که میلگردهای بستر خریداری‌شده بهتر است با پوشش اپوکسی گالوانیزه شده باشند تا دوام بیشتری داشته باشند.

میلگرد بستر یا وال پست؟

میلگرد بستر یا وال پست؟

با اینکه میلگرد بستر و همچنین وال پست، هرکدام دارای کاربردهای مختلفی هستند؛ اما بااین‌حال، سؤال خیلی از افراد این است که میلگرد بستر بخریم و یا وال پست؟ قطعاً این را می‌دانیم که برای ساخت یک سازه، مقاومت و دوام آن حرف اول را می‌زند و مهم‌ترین موضوعی است که باید به آن توجه ویژه داشت. هم میلگرد بستر و هم وال پست، هر دو یک هدف‌دارند. از هردوی آن‌ها می‌توان برای بالابردن مقاومت سازه در برابر خطرات احتمالی استفاده کرد. اما با این‌حال دارای تفاوت‌های جزئی باهم هستند.

سختی در اجرا و نصب

اگر بخواهیم وال پست استفاده کنید، قطعاً برای اجرای آن باید مدت‌ زمان بیشتری بگذارید و سختی بیشتری هم دارد. برای اجرای وال پست، لازم است که از نیروی ماهر در این زمینه کمک بگیرد. این در حالی است که برای اجرای میلگرد بستر، نیاز به زمان زیادی ندارید و در کمترین تایم می‌توانید به‌راحتی آن را نصب کنید.

هزینه

استفاده از میلگرد بستر نسبت به وال پست، هزینه کمتری برای شما خواهد داشت.

مقایسه میلگرد بستر و وال پست

مقاومت بالا در برابر فشار و نیروهای برشی

با اینکه وال پست و میلگرد بستر، هر دو می‌توانند برای بالابران مقاومت سازه استفاده شوند، اما وال پست، توان بالاتری در برابر نیروهای برشی دارد؛ بنابراین درصد بیشتری می‌تواند از سازه شما محافظت کند.

مواد اولیه

میلگرد بستر از میلگردهایی با قطر 4 میلی‌متر تولید می‌شوند؛ در حالی مواد اولیه وال پست متفاوت است و برای ساخت آن معمولاً از قوطی و پروفیل و یا نبشی و ناودانی استفاده خواهد شد.

سخن پایانی

شاید انتخاب وال پست و میلگرد بستر برای ساختمان‌سازی، انتخاب سختی باشد! اما باوجود موارد گفته‌شده، این هزینه و بودجه شماست که می‌تواند تعیین کند که از کدام نوع برای مقاومت سازه خود استفاده کنید. پیشنهاد ما به شما این است که قبل از خرید هرکدام از این محصولات، ابتدا با کارشناسان آهن 724 تماس بگیرید و راهنمایی‌های لازم را در این زمینه دریافت کنید تا بتوانید یک خرید مطمئن داشته باشید.

 

نوشتن دیدگاه