سبد خرید شما خالی می باشد.
 0 
با کارخانه های تولید کننده انواع میلگرد آشنا شوید

خوشبختانه امروزه کشور ما یکی از کشورهای بزرگ و پیشرفته در زمینه تولید انواع مقاطع فولادی طویل، از جمله انواع میلگرد به شمار می آید. کشور ما نه تنها نیاز بازار داخل به میلگرد را به صورت کامل تامین نموده است، بلکه مازاد محصولات تولید شده را نیز به کشورهای خارجی از جمله کشورهای پیشرفته اروپایی صادر نموده است. ما تصمیم گرفتیم که در این مقاله از سری مقالات تخصصی وب سایت بزرگ آهن ۷۲۴ به معرفی بیست کارخانه معتبر و بزرگ تولید کننده میلگرد بپردازیم. این وب سایت فروشگاهی نه تنها در زمینه فروش با کیفیت ترین و بهترین مقاطع فولادی مشغول به فعالیت است، بلکه در زمینه اطلاع رسانی و آموزش در مورد انواع مقاطع فولادی نیز بسیار قوی عمل کرده است. بنابراین در صورت تمایل برای آشنایی بیشتر با کارخانجات میلگرد کشور با ما همراه باشید.

1. کارخانه ذوب آهن اصفهان:

یکی از کارخانجات بزرگ تولید میلگرد در کشور ما کارخانه ذوب آهن اصفهان است. این کارخانه میلگرد را در کیفیت بسیار بالا تولید می کند. به همین جهت نیز میلگرد های تولید شده توسط کارخانه ذوب آهن اصفهان به بیش از ۲۳ کشور بزرگ اروپایی صادر می شوند. همچنین کارخانه ذوب آهن اصفهان میلگرد مورد نیاز برای پروژه های حساس و بزرگ کشور را نیز برعهده دارد که از جمله این پروژه ها می توان به نیروگاه های هسته ‌ای و برج های بزرگ از جمله برج میلاد اشاره کرد.

کارخانه ظفر بناب

کارخانه ظفر بناب

کارخانه ظفر بناب در شمال غرب کشور احداث شده است. این کارخانه انواع میلگرد آجدار را در گریدهای A2 و A3 در سایز بندی های ۸ الی ۳۲ تولید نموده است. میلگرد تولید شده در کارخانه ظفر بناب از استاندارد ایران اروپا و آمریکا تبعیت می کند. میلگرد تولید شده در کارخانه ظفر بناب به منظور مقاومت سازه های بتنی و مقاومت کششی بتن مورد استفاده قرار می ‌گیرد. این میلگرد با علامت اختصاری ZN.CT شناخته می شود. این علامت اختصاری بر روی میلگرد های تولید شده در کارخانه بناب هک شده است و مشتری می تواند با استفاده از این علامت میلگرد بناب را شناسایی کند.

3. کارخانه صبا زاگرس شهرکرد:

کارخانه صبا زاگرس شهرکرد نیز یکی از کارخانه های بزرگ تولید میلگرد در کشور است. این کارخانه میلگرد آجدار را در گرید A3 تولید نموده است. وزن میلگرد های صبا زاگرس شهرکرد در مقایسه با انواع میلگرد های موجود در بازار کمی سنگین تر است. در واقع بعد از میلگرد کارخانه اصفهان می توان لقب سنگین ترین میلگرد را به میلگرد های تولید شده در کارخانه صبا زاگرس داد. به همین جهت نیز ممکن است قیمت میلگرد های تولید شده در این کارخانه کمی نسبت به انواع دیگر بالاتر باشد.

کارخانه ظفر بناب

کارخانه فولاد راد همدان

کارخانه همدان برای تولید میلگرد از استاندارد DIN استفاده میکند. این استاندارد مورد تایید آلمان بوده و میلگرد های تولید شده طبق این استاندارد دارای تمامی ویژگی های مناسب برای استفاده در صنایع گوناگون هستند. به همین جهت نیز محصولات این کارخانه مورد استقبال شرکت های بزرگ داخلی و خارجی قرار گرفته اند. میلگرد های تولید شده در این کارخانه از نوع گرید A3 و A4 هستند و با نام اختصاری RAD به بازار فروش ارائه می شوند.

5. کارخانه ذوب آهن اردبیل:

این کارخانه نیز جزو کارخانجات بزرگ کشور است که میلگرد را در هر دو نوع ساده و آجدار تولید می ‌کند. میلگردهای تولید شده در این کارخانه در گرید A2 و A3 هستند و از استاندارد DNI و ISIRI برای تولید آن ها استفاده می شود. همچنین یک آزمایشگاه مدرن و پیشرفته با استفاده از جدیدترین تجهیزات مطابق با آخرین تکنولوژی روز جهانی در این کارخانه تاسیس شده است که میلگرد را پس از تولید کنترل کیفی نموده و آن را با کیفیت بسیار بالا به بازار فروش ارائه می کند.

6. شرکت ذوب و نورد ملایر:

این کارخانه در سال ۱۳۸۶ شروع به فعالیت کرد و از استاندارد ملی ۶۰۳۰ و استاندارد بین المللی روسیه GOST 3SP برای تولید محصولات خود استفاده میکند. کارخانه ملایر میلگرد حرارتی را در گرید A1 تولید نموده است. هر دو حالت میلگرد کلاف و میلگرد شاخه ای در این کارخانه تولید شده و پس از آن به بازار فروش روانه می شوند. طول میلگرد های شاخه ای تولید شده در این کارخانه نیز برابر با ۱۲ متر است.

کارخانه فولاد آیین صنعت

کارخانه فولاد آیین صنعت

کارخانه آیین صنعت از سال ۱۳۸۳ شروع به فعالیت کرده و انواع میلگرد ساده را در سایزهای مختلف تولید و به بازار فروش ارائه نموده است. این کارخانه در جاده قدیم قم تاسیس شده است و در کوتاه مدت توانسته است رشد بسیار زیادی داشته باشد. انواع میلگرد های تولید شده در کارخانه فولاد آیین صنعت عبارت از انواع میلگرد ساده صنعتی (از سایز 18 الی 42)، انواع میلگرد پولیش، انواع میلگرد ترانس روغنی و میلگرد ساده CK45 هستند.

8. شرکت فولاد نوین ابهر:

کارخانه نوین ابهر از سال ۱۳۹۰ فعالیت رسمی خود را آغاز کرد و با تولید میلگردهای آجدار گرید A3 محصولات خود را به بازار فروش ارائه داد. در حال حاضر این کارخانه حجم زیادی از میلگرد گرید A3 را بر اساس سایز ۱۶ الی ۲۲ میلیمتر تولید می کند. کارخانه ابهر در شهر زنجان واقع شده است و به دلیل بهره مندی از شرایط آب و هوایی مطلوب حجم تولید خود را به صورت سالیانه افزایش می دهد.

9. کارخانه آریا ذوب اشتهارد:

کارخانه آریا ذوب اشتهارد ۴۰ درصد از سهم بازار میلگرد کشور را به خود اختصاص داده است. ۷۰ درصد تولیدات این کارخانه به میلگردهای آجدار و ۳۰ درصد تولیدات آن به میلگرد های ساده اختصاص دارد. میلگرد های تولید شده در کارخانه آریا ذوب اشتهارد دارای آج های افقی و عمودی برای درگیری بیشتر بتن با میلگرد هستند.

مجتمع جهان فولاد غرب

مجتمع جهان فولاد غرب

میلگرد های تولید شده در مجتمع جهان فولاد غرب از لحاظ استاندارد بسیار عالی و تضمینی هستند. زیرا این مجتمع علاوه بر انجام نمونه گیری های لازم در حین تولید، شمش های ورودی به کارخانه برای تولید میلگرد را نیز از لحاظ کیفیت کنترل می ‌کند، پس از تایید استانداردهای لازم در تولید این شمش ها اجازه ورود آن ها را به پروسه تولید میلگرد را صادر می کند. همچنین استانداردهای تولید میلگرد در این کارخانه از نوع استاندارد های بین المللی هستند.

11. مجتمع فولاد آناهیتا گیلان:

دستگاه ها و تجهیزات خط تولید مجتمع فولاد آناهیتا گیلان همه از نوع دستگاه های اروپایی و باکیفیت هستند. به همین جهت نیز میلگرد تولید شده در این مجتمع کیفیت بسیار بالایی داشته و قابل رقابت در بازارهای جهانی است. میلگردهای تولید شده در مجتمع فولاد آناهیتا گیلان از نوع میلگرد آجدار و در گرید A2 و A3 هستند. این میلگرد ها به حالت شاخه ای تولید می شوند و طول هر شاخه ۱۲ متر است.

12. شرکت فولاد شاهرود:

یکی دیگر از شرکت های بزرگ تولید کننده مقاطع فولادی طویل، با نام شرکت فولاد شاهرود شناخته می شود. این شرکت در کیلومتر ۱۲ جاده شاهرود به دامغان احداث شده است. شرکت فولاد شاهرود توان تولید میلگرد به‌ صورت کلاف را ندارد و میلگرد را تنها به صورت شاخه ای تولید میکند. میلگرد های تولید شده در شرکت فولاد شاهرود شامل دو نوع ساده و آجدار هستند و در سایزهای ۱۰ الی ۳۲ تولید می شوند. خنک سازی میلگردهای گرم با روش ترمکس انجام می ‌شود و به همین جهت نیز کیفیت این محصولات بسیار بالا و عالی است.

شرکت فولاد زرین میاندوآب

شرکت فولاد زرین میاندوآب

شرکت فولاد زرین در آذربایجان غربی و در میاندوآب تاسیس شده است. این شرکت به صورت اختصاصی میلگرد آجدار را در گرید A3 را تولید نموده است. البته شرکت فولاد زرین میلگرد ساده را نیز در سایزهای ۱۶ الی ۲۲ تولید نمود. این میلگرد از نوع ساده کربنی و کم آلیاژ است. میلگرد فولاد زرین از لحاظ وزن و از لحاظ رنگ شاخه بسیار شبیه به میلگرد فولاد غرب است. به همین جهت نیز حتما دقت داشته باشید که به هنگام خرید دچار اشتباه نشوید و میلگرد فولاد غرب را به اشتباه به جای فولاد زرین خریداری نکنید.

14. مجتمع فولاد صنعت بناب:

فولاد صنعت بناب که با نام شاهین بناب نیز شهرت دارد در استان آذربایجان غربی و در شهر بناب تاسیس شده است. این مجتمع اقدام به تولید میلگرد آجدار با گرید A3 نموده است. این میلگردها مطابق با استاندارد ملی ایران تولید شده اند و در سایز بندی ۸ الی ۳۲ موجود هستند. سایز ۸ این میلگرد به صورت کلاف و دیگر سایز ها به صورت شاخه ای به بازار فروش عرضه می شوند. کیفیت میلگرد های مجتمع شاهین بناب قابل رقابت با میلگرد های با کیفیت تولید شده در کارخانجات مطرح کشور است. به همین جهت نیز، هم در بازار داخلی و هم در بازارهای خارجی با استقبال گسترده ای روبرو شده است.

15. مجتمع جهان فولاد سیرجان:

ظرفیت نورد مجتمع جهان فولاد سیرجان ۶۵۰,۰۰۰ تن در سال است. میلگرد ها در این مجتمع به صورت آجدار و در سایز ۸ الی ۳۲ تولید می شوند. البته ظرفیت نورد تمامی میلگردهای مجتمع جهان فولاد سیرجان به بیش از ۲ میلیون تن در سال است، که شامل انواع مختلف میلگرد های ساده، میلگرد آجدار جناقی و میلگرد آجدار مارپیچ است. این میلگردها مطابق با استاندارد ملی به شماره ۳۱۳۲ تولید می شوند.

صنایع فولاد سرمد ابرکوه

صنایع فولاد سرمد ابرکوه

میلگرد های تولید شده توسط کارخانه فولاد سرمد ابرکوه با نام اختصاری SAIS که بر روی میلگرد حک می شود شناخته می شوند. این کارخانه با استفاده از جدیدترین و بهترین تکنولوژی روز دنیا تولید شده است و فناوری تولید آن مطابق با جدیدترین فناوری روز ایتالیا است. یکی از اصلی ترین دغدغه های صنایع فولاد سرمد ابرکوه این است که در تولید میلگرد های خود از شمش های متفرقه استفاده نکند. به همین جهت نیز این کارخانه توانسته است فولاد را در سایزهای ۸ الی ۳۲ در بهترین کیفیت ممکن تولید کند.

17. فولاد آتیه خاورمیانه:

این کارخانه با نام فولاد آتیه خلیج فارس نیز شناخته می ‌شود و دارای خط تولید نورد گرم در حجم بالا است. برای تولید میلگرد در این کارخانه از شمش های بیلت و بلوم استفاده می شود. میلگرد تولید شده در این کارخانه به صورت گرم تاب گیری می‌ شود. به همین جهت نیز محصول نهایی این کارخانه کاملا صاف و بدون هیچگونه تاب و عیب و ایراد است. این کارخانه در اهواز واقع شده است و برای تولید محصولات خود از پیشرفته ترین تجهیزات تولید شده در کشور خودمان استفاده نموده است.

18. مجتمع فولاد خراسان:

این کارخانه در سال ۱۳۸۱ شروع به فعالیت کرد و به صورت اختصاصی میلگردهای آجدار درجه یک را تولید و به بازار فروش ارائه نموده است. کارخانه خراسان در کیلومتر ۱۵ جاده نیشابور واقع شده است و ظرفیت تولید ۵۵۰ هزار تن میلگرد را در سال دارا می باشد. انواع میلگرد ساده و آجدار در واحد نورد گرم این کارخانه تولید می‌ شوند و سپس در خطوط سرد کننده، خنک سازی شده و در نهایت صافکاری، بسته بندی، شمارش و توزیع می شوند. میلگرد های تولید شده در این مجتمع شامل گرید A2 و A3 بوده و در دو نوع آجدار جناقی و آجدار مارپیچ تولید می شوند.

فولاد امیرکبیر خزر

فولاد امیرکبیر خزر

این کارخانه میلگردهای آجدار را در سه گرید A2 و A3 و A4 و تحت استاندارد ملی و استانداردهای جهانی DIN, ASTM, GOST, TS تولید می کند. انواع مختلف میلگرد های تولید شده توسط مجتمع فولاد امیرکبیر خزر شامل میلگردهای سنجاقی، میلگردهای خاموت و میلگرد های شاخه ای هستند که هر کدام از آن ها برای صنعت ساخت و ساز و پروژه‌ های عمرانی نقش بسیار مهمی ایفا می کنند. به دلیل اینکه میلگردهای تولید شده در مجتمع فولاد خزر تنوع زیادی دارند قیمت های آن ها نیز نسبت به نوع میلگرد و آلیاژ به کار رفته در آن متفاوت است.

20. کارخانه فولاد صائب تبریز:

یکی دیگر از کارخانجات تولید میلگرد آجدار کارخانه صائب تبریز است. این مجتمع تولیدی میلگردهای آجدار را در دو گرید A2 و A3 تولید می کند. البته خط تولید میلگرد ساده نیز در کارخانه صائب تبریز راه اندازی شده است. شمش های مورد نیاز برای نورد میلگرد در ابتدا تا درجه حرارت ۱۲۰۰ سانتی گراد گرم شده و سپس عملیات نور شدن بر روی آن ها انجام می پذیرد تا در نهایت میلگردهای مورد نظر در اندازه و سایز دلخواه تولید شوند. در نهایت عملیات خنک سازی و بسته بندی میلگرد ها نیز انجام شده و به بازار فروش ارائه می شود.

شما می توانید میلگردهای تولید شده توسط هر یک از کارخانه های فولاد ذکر شده را در سایت آهن 724 پیدا کرده و به راحتی آب خوردن خریداری نمایید.

نوشتن دیدگاه