سبد خرید شما خالی می باشد.
 0 
راهنمای خرید میلگرد: حرفه ای و آسوده خاطر خرید کنید

در صورتی که قصد ساختمان سازی دارید و یا به عنوان مهندس پروژه فعالیت می کنید، لازم است اطلاعاتی راجع به خرید میلگرد کسب کنید. به منظور این‌که خریداران میلگرد، محصول مورد نظر خود را تهیه کنند و خریدی رضایت بخش را تجربه کنند، باید هنگام خرید نکاتی را مد نظر قرار دهند. میلگرد به عنوان یکی از مصالح پر کاربرد و مهم در ساختمان سازی به شمار می رود که باعث افزایش مقاومت سازه می شود. سازندگان برای تهیه میلگرد لازم است هزینه قابل توجهی صرف کنند. بنابراین لازم است قبل از خرید نکاتی را در نظر بگیرند و با استانداردهای میلگرد آشنا شوند تا زمان و سرمایه خود را برای خریدی اشتباه صرف نکنند. در ادامه مطلب همراه ما باشید تا بیشتر به نکاتی درباره خرید میلگرد اشاره کنیم.

راهنمای خرید میلگرد: حرفه ای و آسوده خاطر خرید کنید

نکاتی که باید قبل از خرید میلگرد در نظر بگیرید

از آنجا که خرید میلگرد جزو هزینه های بالای ساختمان سازی به شمار می رود، لازم است قبل از اقدام به خرید، درباره نکات مهم آن اطلاعات کاملی کسب کرد. خریداران قبل از خرید باید نوع میلگرد مورد نظر خود را اعم از ساده یا آجدار مشخص کنند و سپس اقدام به انتخاب گرید میلگرد نمایند، همچنین انتخاب سایز و ابعاد میلگرد نیز باید مورد توجه خریداران قرار گیرد. مشتریان هنگام خرید باید به نام کارخانه توجه کنند و از کیفیت بالای میلگردهای تولید شده و مطابقت با استانداردها اطمینان پیدا کنند، علاوه بر این لازم است هزینه حمل و نقل میلگردها نیز توسط خریداران مورد توجه قرار گیرد. همان‌طور که می دانیم قیمت میلگرد در هنگام خرید، از پارامترهای مهم به شمار می رود که خریداران می توانند از راه های مختلف، از قیمت های انواع میلگرد تولیدشده در کارخانه اطلاع پیدا کنند و سپس بر اساس بودجه خود اقدام به خرید نمایند.

نکاتی که باید قبل از خرید میلگرد در نظر بگیرید

تاثیر سایز میلگرد در روند خرید چیست؟

یکی از عواملی که هنگام خرید میلگرد مد نظر قرار می گیرد، سایز میلگرد است. اصولا بعد از نام میلگرد، عددی ذکر می شود که به عنوان قطر یا سایز میلگرد به شمار می آید. غالبا در کارخانه های میلگرد، سایزهای 8 تا 40 تولید می شوند. برخی کارخانه ها اقدام به تولید همه سایزها می کنند، اما برخی دیگر صرفا سایزهای محدودی را تولید و عرضه می کنند. با بالا رفتن سایز میلگرد، وزن آن نیز افزایش پیدا می کند و بالطبع قیمت آن بیشتر می شود، در نتیجه مشتریان برای سفارش میلگرد و خرید آن باید بهای بیشتری بپردازند. خریداران با مراجعه به منابع مختلف برای اطلاع از قیمت های میلگرد، ممکن است با قیمت های متفاوت در آلیاژهای گوناگون روبرو شوند که این امر کاملا طبیعی است.

تاثیر سایز میلگرد در روند خرید چیست؟

با استاندارد انواع میلگرد آشنا شوید

برای انتخاب و خرید میلگرد لازم است نسبت به استانداردهای انواع میلگرد آگاهی پیدا کرد. به این معنا که برای تولید میلگرد استاندارد، قوانین و چارچوب هایی مشخص شده است که باید توسط کارخانه ها رعایت شود. میلگرد دارای استانداردهای مختلفی است. در نظر گرفتن استانداردها برای تولید میلگرد، به منظور ساخت محصولی با کیفیت و مقاوم است. خریداران با استفاده از استانداردها و اطلاعات کافی درباره آن، می توانند خریدی رضایت بخش داشته باشند. در ایران سه استاندارد برای تولید میلگرد وجود دارد که در ادامه آن ها را شرح می‌دهیم

  • استاندارد روسیه است که اغلب پیشگامان تولید میلگرد درکشور از این روش استفاده می کنند.
  • استاندارد میلگرد ایران ISIRI 3132 است.
  • استاندارد DIN یا آیین نامه بتن ایران (آبا) است.

بزرگترین تولید کنندگان میلگرد در ایران، از روش استاندارد روسیه استفاده می کنند. بر اساس استاندارد روسیه، میلگردها دارای گریدهای مختلفی هستند که میزان مقاومت و خم پذیری آن ها را نشان می دهد. بر اساس گواهینامه مشخصات فنی که توسط تولید کنندگان ارائه می شود، می توان به کیفیت و مشخصات میلگرد دسترسی پیدا کرد. همان‌طور که اشاره کردیم، سازندگان به منظور خرید میلگرد لازم است اطلاعاتی کسب کنند و نکاتی را مد نظر قرار دهند تا بتوانند خریدی رضایت بخش را تجربه کنند. از آنجا که میلگرد به عنوان مصالحی با قیمت بالا به شمار می رود، لازم است قبل از انتخاب و سفارش، اقدام به شناخت انواع میلگرد و کسب اطلاعات درباره آن کرد. میلگردها دارای سایزهای متفاوتی هستند و بر همین اساس قیمت گذاری می شوند، همچنین مشتریان قبل از خرید، باید نسبت به استاندارد انواع میلگرد آشنایی داشته باشند. شما می توانید میلگرد را از آهن 724 بخرید. در وب سایت آهن 724، راهنمایی برای خرید میلگرد برای شما ارئه شده است، همچنین شما می توانید با کارشناسان ان در ارتباط باشید و خرید حرفه ای و آسوده ای داشته باشید.

نوشتن دیدگاه