سبد خرید شما خالی می باشد.
 0 
میلگرد کمرکش چیست؟


استفاده از میلگرد کمر کش برای افزایش مقاومت کششی ساختمان در سازه های بتنی امروزه بسیار مورد استقبال قرار گرفته اند. میلگرد کششی به صورت چشمگیر و قابل توجهی باعث افزایش مقاومت بتن و افزایش توان کششی بتن می‌ شود. به همین جهت نیز در ساختمان های چند طبقه که بار ساختمان تا حد قابل توجهی بالا است. از این میلگرد برای کلاف کردن بتن استفاده می شود. اگر قصد دارید که در مورد میلگرد کمرکش اطلاعات بیشتری داشته باشید می‌ توانید ما را تا انتهای این مقاله همراهی نمایید. شما عزیزان می توانید برای اطلاع از قیمت میلگرد اروند اهواز، قیمت میلگرد زاگرس، قیمت میلگرد ابرکوه، قیمت میلگرد میاندوآب و دیگر محصولات با کیفیت کارخانجات داخلی به آهن 724 مراجعه نمایید.

منظور از میلگرد کمرکش چیست؟

میلگرد کمرکش باعث افزایش خاصیت کششی بتن و در نهایت خاصیت کششی ساختمان می‌ شود. انواع مختلف میلگرد کمرکش به صورت عرضی در داخل بتن کلافه می‌ شوند و باعث افزایش مقاومت کششی بتن می شوند. این میلگردها در انواع مختلفی ساخته می‌ شوند که تمامی آن ها در نهایت موجب افزایش مقاومت ساختمان در برابر نیروهای وارده خواهند شد. انواع مختلف میلگرد کمرکش بر اساس نوع و مدل در رده بندی های مختلفی قرار می‌ گیرند.
میزان مقاومت میلگرد کمرکش در رده بندی های مختلف با یکدیگر متفاوت است. این میزان مقاومت هم شامل مقاومت نهایی میلگرد و هم شامل مقاومت تسلیم میلگرد بوده که هر کدام از آنها بر اساس نوع استاندارد میلگرد و همچنین رده بندی آن می‌ توانند با یکدیگر متفاوت باشند.
نکته دیگری که می بایست در مورد میلگرد کمرکش به آن اشاره کرد شکل ظاهری یا به عبارتی رویه میلگرد بوده، که می تواند از نوع آجدار یا ساده باشد. میلگرد کمرکش از لحاظ میزان سختی نیز دارای تفاوت های بارزی با یکدیگر بوده که هر چقدر سختی میلگرد و به دنبال آن انعطاف پذیری آن بیشتر باشد، قطعا تاثیر بیشتری در افزایش مقاومت ساختمان خواهد داشت.

خواص میلگرد کمرکش را بدانید

خواص میلگرد کمرکش را بدانید

ساختمان های مختلف از جمله ساختمان های چند طبقه می توانند تحت تاثیر عوامل مختلفی دچار فشار های کششی زیادی شوند. که این فشار می تواند به صورت کاملا موثر توسط میلگرد کمرکش دفع شود. همانطور که از نام این میلگرد نیز پیداست به صورت تخصصی در کمرکش بتن کلافه شده و مقاومت بتن را افزایش می دهد.
به همین جهت نیز ساختمان های بتنی در برابر فشار و در برابر ضربات مختلف و طاقت فرسا بسیار مقاوم هستند. امروزه میزان عمر مفید ساختمان های بتنی بسیار بالا است. از جمله اصلی ترین خواص میلگرد کمرکش نیز افزایش مقاومت کششی ساختمان است که در نهایت از ترک برداشتن و یا فرسوده شدن ساختمان در برابر بارها و نیروهای وارده جلوگیری به عمل می آورد.
این مسئله به خصوص در مناطق زلزله خیز بسیار مشهود تر است؛ زیرا باعث مقاومت بالای ساختمان در برابر فشارهای ناشی از زلزله نیز می‌ شود.
مجموعه آهن 724 یکی از مجموعه های معتبر اینترنتی در زمینه خرید و فروش میلگرد است که شما می توانید خرید خود را به راحتی و تنها با چند کلیک انجام دهید. یکی از محصولات موجود در سایت اینترنتی آهن 724، میلگرد کمرکش است. شما می توانید از طریق این سایت اینترنتی و به کمک کارشناسان آهن 724، خرید خود را به راحتی و بصورت اینترنتی انجام دهید.

نوشتن دیدگاه